گسترش کرسی‌های پژوهشی و دوره‌های پسا دکتری

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران از گسترش کرسی‌های پژوهشی و دوره‌های پسا دکترا به عنوان هدف این صندوق خبر داد.

نصرت‌الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد : گسترش کرسی‌های پژوهشی و دوره‌های پسا دکترا از اهداف صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران است.

وی گفت: تا‌کنون 670 رساله پسا دکترا داشته‌ایم تا از این طریق پژوهشگران در فاصله جذب توسط دانشگاه‌ها به عنوان استاد بتوانند با عنوان دستیار اساتید فعالیت کنند و از سویی فعالیت پژوهشی نیز انجام دهند.

وی تاکید کرد: حمایت‌های صندوق بلاعوض است و قصد داریم فعالیت‌هایمان به گونه‌ای باشد که به اتاق فکر تبدیل شود و در رابطه با تحقق اسناد بالا دستی در عرصه‌ی علم و فناوری فعالیت داشته باشیم. 

ضرغام با اشاره به تدوین آیین نامه حمایت از رساله‌های دانشجویان دکترای تصریح کرد: با تدوین آیین نامه‌ای سعی داریم از رساله‌های دانشجویان دکترای حمایت کنیم تا این افراد در رساله‌های خود به موضوعات اساسی بپردازند و همچنین همکاری بین دانشگاه ها را برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی و همکاری با صاحب نظران رشته‌های مختلف را ایجاد کنیم.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران تصریح کرد: حدود 70 درصد از پژوهشگران ایرانی داخل و خارج از کشور با ما در ارتباط هستند که از این افراد به شیوه‌های گوناگون حمایت می‌شود علاوه بر آن حمایت از علم و فناوری را افزایش داده‌ایم تا از این طریق کارآفرینی در کشور افزایش یابد. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.