کمک دولت تنها راه حل خرید شیر خام به نرخ مصوب

مدیرعامل اتحادیه فرآورده لبنی کشور گفت: دولت با حمایت خود می تواند شرایط خریداری شیر خام به نرخ مصوب برای صنایع تسهیل کند.

کمک دولت تنها راه حل خرید شیر خام به نرخ مصوبمحمدرضا اسماعیلی مدیرعامل اتحادیه فرآورده های لبنی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص توافق خرید شیر خام به نرخ مصوب با دامداران اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به تصمیمات هیئت مدیره اتحادیه لبنی کشور خرید شیر خام به نرخ مصوب به صلاح صنعت نیست درحالی که با توجه به استقبال مردم از بازار مطمئنا شیر خام به نرخ مصوب از دامداران خریداری می شود.

وی افزود: درواقع بالا بودن قیمت فرآورده های لبنی نسبت به لبنیات سنتی موجب شده که افراد به سمت این نوع لبنیات که مسائل و مشکلاتی را برای آنها به همراه دارد، سوق پیدا کنند .

اسماعیلی در ادامه گفت: اگر کارخانه ها شیرخام را به نرخ هزار و 440 تومان از دامداران خریداری کنند به ناچار باید 16 الی 17 درصد به قیمت تمام شده محصولات خود اضافه کنند که باتوجه به رکود بازار این امر امکان پذیر نیست.

مدیر عامل اتحادیه لبنی کشور تصریح کرد: صنعت لبنیات یکی از محصولات استراتژیک و لازمه سلامت جامعه است که دولت با حمایت خود از ابتدا تا انتهای این صنعت و واگذاری اختیارات جزء به اتحادیه ها و حذف واسطه ها می تواند شرایط خریداری شیر خام به نرخ مصوب را برای کارخانه ها تسهیل کند درحالی که عدم حمایت دولت موجب تعطیلی این صنعت خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: شیر ، لبنیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار