سرلشکر صفوی: داعش دست‌پرورده موساد است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: ایجاد امنیت برای رژیم صهیونیستی با غفلت مسلمانان از آزادسازی قدس شریف از مهم‌ترین اهداف دشمن است.

به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سردار سرلشکر پاسدار "یحیی رحیم صفوی" دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در هشتمین کنگره انجمن ژئوپلیتیک ایران که با عنوان «همدلی اقوام ایرانی، انسجام و اقتدار ملی» در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این کنگره فرصت بسیار خوبی برای معرفی مردم، شجاع، مؤمن و مهمان‌نواز کردستان است که از سراسر کشور در این برنامه حضور دارند.

وی با اشاره به تاریخچه‌ استفاده قدرت‌ها از ژئوپلیتیک، افزود: در گذشته دولت‌های قدرتمند غربی از ژئوپلیتیک برای تسلط بر سرزمین‌های آسیایی و آفریقایی استفاده کرده و امروزه نیز دولت‌های غربی با گسترش تروریسم از این ظرفیت بهره می‌گیرند.

سرلشکر صفوی تصریح کرد: قدرت‌های غربی از قرن 19 تاکنون با بهره‌گیری از ترفند ژئوپلیتیک بسیاری از کشورهای آفریقایی و آسیایی را مستعمره خود کرده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری این کنگره بستری برای ایجاد و گسترش بیش از پیش همدلی، انسجام و اتحاد ملی اقوام در ایران اسلامی عزیزمان باشد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه امروزه همین قدرت‌های غربی ژئوپلیتیک تروریسم را راه‌اندازی کرده‌اند، تاکید کرد: اگرچه اشغال عراق، افغانستان و از بین بردن رژیم بعث عراق و طالبان هر دو به نفع ایران تمام شد و به دست ظالمان بزرگ ظالمان کوچک حذف شدند، اما مردم این دو کشور زیان و ضررهای زیادی را متحمل شدند.

به گفته وی ده‌ها هزار تروریست را از اروپا و شمال آفریقا و آسیای مرکزی برای براندازی نظام سوریه راهی کردند و در عراق نیز 2 سال است داعش را به جان مردم این کشور انداختند.

سرلشکر صفوی در ادامه به اهداف قدرت‌های تکفیری در راه‌اندازی ژئوپلیتیک تکفیری اشاره کرد و افزود: ناامن و بی‌ثبات کردن دولت‌های منطقه، حذف دولت‌های محور مقاومت، تجزیه احتمالی کشورهای عراق و لیبی و در دراز مدت عربستان و ایجاد امنیت برای رژیم صهیونیستی و غفلت مسلمانان از آزادسازی قدس شریف از مهم‌ترین اهداف دشمن از این مهم است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت:  فروش اسلحه و کسب سود در کنار از بین بردن مسلمانان، بازگشت مجدد به منطقه و گسترش پایگاه‌های نظامی در منطقه، جلوگیری از امواج بیداری اسلامی در کشورهای دنیا، تبدیل معادله جهاد مقاومت به تکفیر و تروریسم از دیگر اهداف این توطئه دشمنان است.

وی ادامه داد: درگیر کردن سنی‌ها و شیعیان علوی، مطرح‌کردن چهره اسلام تکفیری و لائیک در مقابل اسلام ناب و جلوگیری از افزایش وزن ژئوپلیتیکی و قدرت سیاسی فرهنگی ایران در منطقه از دیگر اهداف غرب است.

سرلشکر صفوی راه‌اندازی گروه‌های تکفیری را پا‌تکی علیه بیداری اسلامی دانست و گفت: بیشترین انهدام در مناطق سنی‌نشین صورت می‌گیرد و تاکنون 9 میلیون نفر از مردم سوریه که اغلب سنی مذهب هستند آواره شده‌اند.

به گفته وی، هیچ آئینی در دین اسلام آنچه که امروز توسط گروهک‌های تکفیری همچون داعش و غیره انجام می‌شود را قبول ندارند و این گروه‌ها در حقیقت دست‌پروده سازمان‌های اطلاعاتی موساد و غیره هستند.

فرمانده سابق سپاه افزود: دشمنان و ابرقدرت‌های غربی با این دست حرکت‌ها سعی دارند جلوی نفوذ فرهنگی و سیاسی ایران را بگیرند و اجازه تبدیل‌شدن انقلاب اسلامی به قدرت جهانی را ندهند.

وی اظهار داشت: آنچه در این کنگره باید محقق شود این است که اندیشمندان جغرافیای سیاسی و ژئوپلیسین‌های جهان اسلام و منطقه علوم خود را به صورت خاص جغرافیای سیاسی در خدمت صلح و امنیت پایدار قرار دهند و مبارزه با تروریسم و خشونت را در رأس برنامه‌هایشان قرار دهند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا بر نوشتن کتاب صلح، مبارزه با گروه‌های تکفیری، کتاب همگرایی و وحدت اسلامی از سوی اندیشمندان و صاحب‌نظران این حوزه تاکید کرد: ایران باید پرچم صلح را در منطقه به دست بگیرد و با همکاری که میان ایران، سوریه و کشورهای دیگر در بحث مبارزه با تکفیر صورت گرفته است باید در این مسیر ثابت‌قدم باشیم.


وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشمندان علوم، صاحبنظران فکر و اندیشه علم خود را در راه خدمت به دین و بشریت برای ایجاد صلح و امنیت پایدار و توسعه و از بین بردن رنج و آلام بشری در جهان بکار بگیرند چرا که ایرانی‌ها همواره پرچمدار صلح و عدالت در جهان بوده و خواهند بود.


انتهای پیام/
برچسب ها: سرلشکر صفوی ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار