آمار تکان‌دهنده کمیته امنیت داخلی آمریکا؛

افزایش چشمگیر تعداد عناصر خارجی داعش

کمیته امنیت داخلی آمریکا با ارائه آماری تکان‌دهنده از افزایش چشمگیر تعداد عناصر خارجی عضو داعش، اسامی کشورهایی که بیشترین تروریست را به سوریه و عراق صادر کرده‌اند، منتشر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، «کمیته امنیت داخلی» آمریکا با انتشار آمار تکان‌دهنده درباره افزایش شدید تعداد افراد خارجی که در سال جاری میلادی به گروه تروریستی داعش ملحق شده‌اند، اسامی کشورهایی که بیشترین تروریست را به سوریه و عراق صادر کرده‌اند، منتشر کرد. هم‌اکنون بیش از 4500 تروریست از کشورهای غربی در عراق و سوریه حضور دارند. 

طبق این آمار، تعداد تروریست‌های خارجی که اکنون در سوریه و عراق می‌جنگند، بیش از 25000 نفر برآورد شده است. این درحالی‌است که سال 2011 (1390) هزار تروریست خارجی در کشورهای عراق و سوریه می‌جنگیدند. نکته قابل تأمل دیگر این است که تعداد کشورهای صادر کننده تروریست به عراق و سوریه از 74 کشور در سال 2013 (1392)، به بیش از 100 کشور در سال 2015 (امسال) افزایش یافته است.


افزایش هشداردهنده تعداد عناصر خارجی داعش/ انتشار اسامی کشورهای صادر کننده تروریست به سوریه و عراق

بیشترین تروریست‌های خارجی که در حال حاضر در سوریه و عراق می‌جنگند اهل کشورهای «تونس» و «عربستان سعودی» هستند. این دو کشور به‌ترتیب 5000 و 2275 تروریست به سوریه و عراق صادر کرده‌اند. «اردن،» «روسیه،» «فرانسه،» «ترکیه،» «مراکش،» «لبنان» و «انگلیس» در رتبه‌های بعدی قرار دارند. 

افزایش هشداردهنده تعداد عناصر خارجی داعش/ انتشار اسامی کشورهای صادر کننده تروریست به سوریه و عراق

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار