عمر برجام تا پایان ریاست جمهوری اوباما است

عضو کمیسیون برجام در صفحه اجتماعی خود آورده است: برجام در آمریکا فقط با شخص اوباما توافق شده است؛ حال باید همه ارکان کشور از جمله مجلس را پای توافقی ببریم که طرف مقابل آن فقط رئیس جمهور آمریکا است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در صفحه اجتماعی خود مطلبی در خصوص برجام منتشر کرد.

در این مطلب آمده است: برجام در مجلس آمریکا به تصویب نرسید و مجلس نمایندگان و سنای آمریکا آن را تایید نکردند یعنی برجام در آمریکا فقط با شخص اوباما توافق شده است.

در ادامه مطلب آمده است: اوباما حداکثر یک سال دیگر رئیس جمهور آمریکا است و شعار سایر کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا لغو برجام است.

وی در این مطلب تصریح کرد: برجام در بهترین حالت تا سال آینده اگر اتفاق خاصی رخ ندهد از طرف آمریکایی‌ها قابل اجرا است.

عضو کمیسیون برجام در این مطلب آورده است: رئیس جمهور آمریکا با استفاده از اختیارات خود برخی از تحریم‌های ثانویه هسته‌ای ایران را دستور موقت توقف اجرای آن را صادر خواهد نمود.

وی ادامه داده است: ذکر این نکته لازم است که اجرای تعهدات طرف ایرانی در موضوع نطنز، فردو، آب سنگین اراک و موارد دیگر در کمتر از ۲ ماه انجام خواهد شد.

نماینده تهران تاکید کرد: است حال به نظر ما باید همه ارکان کشور از جمله مجلس را پای توافقی ببریم که طرف مقابل آن فقط رئیس جمهور آمریکا است که حداکثر یک سال دیگر در این سمت باقی خواهد ماند.

وی گفته است: نکته قابل توجه اینکه دولت به مجلس لایحه برجام را ارسال نکرد و از طرف دیگر هم، در برجام هیچ شرطی برای تصویب مجلس ایران دیده نشده است.

به گفته بذرپاش اگر دولت می‌خواست قانونی عمل می‌کرد باید برجام را به صورت لایحه به مجلس ارسال می‌نمود. کجای این نکات غیرمنطقی است که برخی آن را به باد توهین و ناسزا می‌گیرند.

منبع: مهر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۴
جهت اطلاع برخی نماینده های بی ....
چهل و هفت سناتور امریکایی هجنین نامه ای به ایران نوشتند که اقای ظریف در جواب نامه ای به انها نوشت که بسیاری از تحلیل گران را به حیرت وا داشت و اذعان کردند ظریف به قانون گذاران امریکا درس قانون داد و حتی از دانشگاه هاروارد خواستند شهریه سناتور تام کاتن (نویسنده نامه)را به وی برگرداند چون نتوانسته اند به وی ساده ترین اصول قوانین امریکا را بیاموزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۰ مهر ۱۳۹۴
بسمه تعالي
البته اوباما سال آينده خواهد رفت اما نكته اي كه هست اين است كه برجام با 5+1 توافق شده و نه با امريكه. اگر با امريكا هم مذاكرره كرديم به عنوان بخشي از 5+1 بوده و نه با كشور امريكا.
هدفمان هم لغو تحريم هاي شوراي امنيت بوده استو نه تحريم هاي امريكا.
نامزدان رياست جمهوري امريكا هم حرف بيجايي زده اند كه تحريم ها را بر مي گردانند. عصر تير و كمان كه نيست!

اين توافق بين ايران و 5+1 بوده است و اصلا به مسائل داخلي كشورها ربطي ندارد. البته هر كشوري در داخل خود چند جريان مخالف دارد ولي رايش در شوراي امنيت بر اساس سياست فعليش است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۴
تصمیمات اصلی در سازمان های مخفی آمریکا و صهیونیستی برای آینده کشورهای منطقه گرفته میشه - برجام و اوباما وجان کری و شرمن وکنگره و ... کیلویی چنده .
آخرین اخبار