تکذیب وجود پارافین در روغن نباتی

در روزهای اخیر که اخبار متعددی از آلودگی مواد غذایی به گوش می رسد، نگرانی ها در این باره افزایش یافته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این ماجرا از وجود پالم در شیر آغاز شد و همین چند وقت پیش با تقلبی بودن آبلیموها پی گرفته شد. اخیرا هم اخبار و شایعاتی درباره وجود پارافین در روغن نباتی پخش شد که نگرانی هایی ایجاد کرد.

مهندس ابوالحسن خلیلی دبیر جدید انجمن روغن نباتی در این باره به خبرآنلاین گفت: هیچ شواهدی درباره وجود پارافین در روغن نباتی وجود ندارد و وجود پارافین در روغن را تکذیب می کنم.

اکبر سبقتی، دبیر سابق انجمن روغن کشی هم پیش از این در گفتگویی گفته بود که بعید است در صنایع روغن‌نباتی و تولید‌کنندگان روغن مایع از پارافین خوراکی در تولید این ماده غذایی استفاده شود.

او گفته بود: دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان استاندارد، سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت متولی نظارت بر سلامت مواد غذایی تولید شده و وارداتی به کشور هستند، چرا که غذای سالم پایه و اساس سلامت جامعه است و همه باید نسبت به تامین سلامت جامعه جدی باشند.

گفتنی است پارافین خوراکی هم وجود دارد که مصرف آن موجب افزایش چربی و کلسترول می شود و معمولا از این پارافین برای درمان بیماری ها مثلا هنگام عکس برداری از داخل بدن استفاده می شود.

منبع: هفت صبح
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار