رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: دستگاه قضا با مالکان چاه های فاقد مجوزاین استان برخورد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حجت الاسلام علی مظفری در سبزوار اظهار کرد: مطابق قانون توزیع عادلانه آب، یکی از وظایف سازمان های انتظامی، آب و فاضلاب و دادگستری ،برخورد با مالکان چاه های فاقد مجوز است.

وی افزود: در همین راستا دادگستری این استان برخورد های قاطعی را با دارندگان اینگونه چاه ها داشته و عملکرد آن نسبت به استان های دیگر مطلوب بوده است.

حجت الاسلام علی مظفری گفت: با تشکیل کمیته ای ویژه پیگیری هایی برای مسدود کردن چاه های غیر مجاز در استان آغاز کرده ایم.

وی با بیان اینکه برخی شهرستان های استان با کمبود محسوس آب مواجه بوده اند اظهار کرد: این موضوع یک تهدید جدی است و دستگاه قضا وظیفه خود می داند با همکاری سایر سازمان های دست اندرکار از برداشت آب از چاه های فاقد مجوز جلوگیری کند.

رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی افزود: در این زمینه در دادسرا و دادگاه مرکز استان و شهرستان ها شعباتی برای رسیدگی به این موضوع اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده در زمینه کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها نیز رتبه خوبی را در استان داریم.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به تشکیل کمیته ویژه برای برخورد با پدیده زمین خواری نیز گفت: این کمیته در راستای حفظ حقوق اراضی عمومی و بیت المال در استان و شهرستان ها فعال شده تا بتوانیم با تشکیل پرونده و متقاعد کردن متصرفان اراضی را از تصرف خارج کنیم.

وی همچنین در باره پرونده موسسه میزان هم افزود: بر اساس اعلام ستاد تدبیر ، بانک صادرات اعلام آمادگی کرده است که اموال و کارکنان این موسسه را بپذیرد و بانک مرکزی نیز خط اعتباری برای پرداخت حقوق مردم به این بانک اختصاص دهد که امیدواریم هرچه زودتر این وعده عملی شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.