گزارش نیویورک تایمز:

حملات مرگبار آنکارا برای اتحاد ترکیه چند قطبی کافی نبود

شادی کسب جایزه نوبل تبعه ترک و غم حملات تروریستی در این کشور، هیچکدام سبب اتحاد ترکیه چند قطبی نشده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، پس از وقوع مرگبارترین حملات تروریستی تاریخ معاصر ترکیه، رهبران جهان همچون پاپ فرانسیس، باراک اوباما و ملکه الیزابت این حادثه را محکوم کردند. رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه پس از این حادثه تنها بیانیه‌ای کوتاه صادر و از سخنرانی در این‌باره اجتناب کرد. غم این انفجار تروریستی نیز نتوانست شکافی را که در میان مردم ترکیه ( ترک زبانان و کردها) وجود داشت، بپوشاند.

چند روز پیش از این حادثه، مردم ترکیه دلیلی برای شادی داشت. عزیز سانکار، دانشمند آمریکایی- ترکیه‌ای موفق به دریافت جایزه نوبل شیمی شد. با این وجود، در شبکه‌های اجتماعی بحث فراوانی درباره ترک‌تبار بودن این دانشمند مطرح شد. دکتر سانکار رابطه خویشاوندی دوری با یکی از نمایندگان حزب کرد این کشور دارد و نیز در منطقه‌ای کردنشین در جنوب شرقی ترکیه متولد شده است. با این وجود، دکتر سانکار در گفتگو با بی بی سی اعلام کرد: من کردی صحبت نمی‌کنم. من یک ترکیه‌ای هستم.

این روزها هیچ چیز مردم ترکیه را متحد نمی‌کند. نه اتفاق تلخ و غمبار انفجار آنکارا و نه شادی کسب جایزه نوبل به وسیله یک تبعه ترک‌، هیچکدام سبب وحدت در این کشور نشد. ترکیه امروز، چند تکه و قطبی شده است و دیگر از اتحاد و یکپارچگی مردم این کشور خبری نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار