کرمان؛

سوگواره بصیرت عاشورایی در کرمان برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی همزمان با ایام محرم در آستان اماکن متبرکه کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام محمد قاسمی زاده گفت: این سوگواره طبق روال سال‌های گذشته، هم زمان با سراسر کشور از ابتدای ماه محرم در استان آغاز می‌شود و تا 13 محرم ادامه دارد.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح 150 نفر روحانی و مبلغ دینی از سوی سازمان اوقاف در آستان 70 بقعه متبرکه و تعدادی نیز به مناطق نیازمند استان اعزام می‌شوند.


حجت الاسلام قاسمی زاده از تجمع بزرگ عاشوراییان با عنوان "لبیک یا حسین" در روز دوم محرم در استان کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: این تجمع ساعت 15 روز دوم محرم در 30 بقعه شاخص استان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: تجمع شیرخوارگان حسینی نیز دوم محرم در ساعت 9 صبح در 20 بقعه متبرکه استان انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام قاسمی‌زاده یادآور شد: همایش نوجوانان حسینی همزمان با هشت‌محرم با عنوان "احلی من العسل" آغاز و در 15 بقعه متبرکه ساعت ده صبح انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از برگزاری تجمع بزرگ رهروان زینبی با عنوان "لبیک یا زینب" در 12 محرم خبرداد و گفت: این تجمع بزرگ با توجه به آغاز اسارت حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) ساعت سه بعدازظهر در 20 بقعه متبرکه در انجام می‌شود.

‌حجت‌الاسلام قاسمی‌زاده به برپایی 20 خیمه معرفت با حضور روحانیون،اشاره کرد و افزود: در هر خیمه حدود یک تا پنج روحانی برای پاسخگویی به سوالات و شبهات و در هر شهرستان، یک بقعه خیمه‌ معرفت برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاسوعا روز جمعه است لذا در برخی از بقاع متبرکه نماز جمعه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این کار در بقیه شهرها در مصلاها و محل اقامه نماز انجام می‌شود.

‌حجت‌الاسلام قاسمی‌زاده برگزاری آیین شهادت حضرت امام سجاد (ع) و شب سوم شهادت ابی‌عبدالله(علیه‌السلام) را از دیگر برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در محرم امسال عنوان کرد.

انتهای پیام/ب
برچسب ها: بصیرت ، عاشورایی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.