مشهد؛

مديركل بازرسي خراسان رضوي از همه نهاد ها خواست که بر یکدیگر نظارت کنند

مديركل بازرسي خراسان رضوي گفت : با اقدامات پیشگیرانه اداره کل بازرسی استان امسال شاهد تخلفات کمتری بودیم .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین درویشیان در نشست خبری با خبرنگاران، تخلفات عمدی امسال را 2 تا 3 درصد اعلام کرد و افزود: امسال شاهد تخلفات کمتری بودیم که از اقدامات پیشگیری این اداره کل، می توان به جلسات با دستگاه های دولتی، نامه های تذکری، 46 مورد گزارش هشداری و 27 مورد راهنمایی اشاره کرد.

وی اقدامات موثر اداره بازرسی را 3 برابر شدن برنامه های بازرسی در زمینه پیشگیری از زمین خواری دانست وگفت: حدود 10 هکتار از بستر و حریم تصرف شده در استان نجات داده شده و 15 مورد از ساخت و سازهای غیر مجاز تخریب شده است.

مديركل بازرسي خراسان رضوي توجه اداره بازرسی را به دو حوزه اقتصادی و اجتماعی فرهنگی اعلام کرد و تصریح کرد: در مباحث اقتصادی و مالی، در بانک های ملی، کشاورزی، مسکن هیئت های بازرسی مستقر هستند که با رویکرد تسویه حساب معوقات بانکی و اخذ تضامین مناسب در حال بازرسی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین درویشیان یکی دیگر از مصداق حوزه نظارت بر حوزه اقتصادی را مزایده ها و مناقصه ها دانست و گفت: نظارت بر مناقصه ها و مزایده ها با 4 برنامه تنظیم شده است که از 1336 مناقصه و مزایده اطلاعات گرفتیم که 481 مورد تذکر شفاهی و 192 مورد تذکر کتبی گرفتند و از این میزان، 37 مورد درخواست لغو و تجدید نظر شده است.

وی نظارت بر مناقصه ها را در بحث پیشگیری مهم دانست و افزود: با نظارت بر مزایده ها، در 3 مناقصه حدود 210 میلیارد از تضییع حقوق دولت جلوگیری کردیم و در حوزه شهرداری 120 میلیارد از تضییع حقوق شهرداری جلوگیری شده است.

حجت الاسلام والمسلمین درویشیان 75 درصد اداره بازرسی را بحث نظارت و پیشگیری خواند و افزود: از 55 برنامه نظارت و بازرسی امسال 35 برنامه در حال اجرا است و 20 مورد در شش ماهه دوم اجرا میشود.

وی در مورد تخریب مهدیه تاریخی مشهد گفت:اگر مکانی به عنوان اثر تاریخی در میراث فرهنگی ثبت شده باشد ، اداره میراث فرهنگی میتواند با شکایت، منتظر برخورد جدی ما باشد اما اگر اثر ثبت تاریخی نداشته باشد باید بررسی کرد که آیا با طرح جامع تفصیلی شهر مغایرت دارد و اگر داشته باشد قابل پیگیری است.

مديركل بازرسي خراسان رضوي در مورد موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز گفت: اگر بانک مرکزی به علت نداشتن مجوز از آن ها شکایت کند می توانیم رسیدگی کنیم در غیر این صورت در بخش خصوصی بانک ها،اداره بازرسی نمی تواند وارد رسیدگی شود اما می تواند دستگاههای دولتی متولی آن را مورد نظارت و بازرسی قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین درویشیان افزود:در این رابطه کارگروهی تشکیل شده که اداره بازرسی عضوی از آن است که قرار شده فقط دادستان و استانداری مصوبات کارگروه را اعلام کنند.

وی در مورد اراضی دولتی و ثبت آن در سامانه ثبت اسناد گفت: بالای 80 درصد از این اراضی ثبت شده است و بقیه آن ها به علت معارض داشتن اراضی با اراضی دولتی ثبت نشده است و منتظر حکم قضایی هستندو به محض تائیدیه دادگستری در سامانه ثبت اسناد ثبت می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین درویشیان با اشاره به نزدیکی برگزاری انتخابات در کشورگفت: بخش عمده نظارت انتخابات بر عهده شورای نگهبان است و ما فقط استفاده از امکانات دولتی، اعتبارات دولتی و یا استفاده کارکنان دستگاه های اداری در وقت اداری نظارت و پیگیری می کنیم.

وی جدیدترین اقدام بازرسی را نجات حاشیه کشف رود اعلام کرد و افزود: اقدامات خوبی انجام شده اما کافی نیست و باید در حوزه محیط زیست و علوم پزشکی و جهاد کشاورزی نظارت بیشتری کنیم چون در حاشیه این رود کشت هایی میشوند که حاوی سم هایی هستند که با تسویه هم از بین نمی رود.

مديركل بازرسي خراسان رضوي در این نشست خبری که به مناسبت 19 مهر سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور برگزار شده بود از همه نهاد ها خواست که بر یکدیگر نظارت کنند .

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.