انفجارها و درگیری ها در عراق 13 کشته بر جا گذاشت

13 نفر در انفجارهای جداگانه و درگیری هایی که در ادامه عملیات بزرگ علیه داعش در استان صلاح الدین عراق انجام گرفت، کشته شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین‌هوا از بغداد، یک منبع امنیتی استانی که خواست نامش فاش نشود به این خبرگزاری گفت نیروهای عراقی و گروه های شبه نظامی متحد آنها موسوم به بسیج مردمی، در استان صلاح الدین، برای آزاد کردن شهر صینیة، 200 کیلومتری شمال بغداد، پیشروی کردند.

این شهر در کنترل ستیزه جویان داعش قرار دارد. این منبع خاطر نشان کرد ساعاتی بعد، این نظامیان موفق شدند روستای الحجاج الجدیده نزدیک شهر صینیة را باز پس گیرند و ستیزه جویان افراط گرا را از آن بیرون برانند.

این منبع افزود در عین حال، این نیروها به سوی شهر صینیة پیشروی کردند، اما پیشروی آنها بر اثر انفجار دهها بمب کنار جاده ای که پیشتر ستیزه جویان داعش کار گذاشته بودند، کند شد.

این منبع گفت در رویدادی جداگانه، بر اثر انفجار بمبی کنار جاده ای نزدیک کاروانی نظامی خارج از شهر ضلوعیه، حدود 90 کیلومتری شمال بغداد، یک افسر ارتش و یک سرباز کشته و چهار سرباز زخمی شدند.

نبردها در استان صلاح الدین بخشی از مرحله دوم عملیات بزرگی است که شامگاه دوشنبه حیدر العبادی نخست وزیر عراق از آن خبر داد. هدف از این عملیات آزاد کردن شهرهایی است که گروه داعش از ژوئن 2014 میلادی در بخش شمالی استان صلاح الدین تصرف کرده است.

نیروهای امنیتی عراق ماه آوریل شهر تکریت، مرکز استان صلاح الدین، را آزاد کردند. این شهر پس از هفته ها درگیری شدید و حملات هوایی (به اصطلاح) ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا علیه داعش و همچنین تلاش های شبه نظامیان شیعه گروه های بسیج مردمی آزاد شد.

طی چند ماه گذشته، نیروهای امنیتی و شبه نظامیان متحدشان، با پشتیبانی هواپیماهای عراقی و (به اصطلاح) ائتلاف تحت رهبری آمریکا، با ستیزه جویان افراط گرا در شهر بیجی مبارزه کرده اند.

یک منبع امنیتی استانی که خواست نامش فاش نشود، به شین‌هوا گفت در رویدادی جداگانه، در استان الانبار در غرب عراق، در حمله ای هوایی به یک موضع گروه داعش نزدیک شهر کرمه که در کنترل ستیزه جویان قرار دارد، دست‌کم هشت ستیزه جوی داعش کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

این منبع خاطر نشان کرد همچنین در این استان، دو بمب کنار جاده ای در مسیر یک گشتی ارتش در منطقه ای در شمال شهر الرمادی، حدود 160 کیلومتری غرب بغداد، منفجر شد که به کشته شدن سه سرباز و زخمی شدن پنج نفر دیگر منجر شد.

این حملات در استان الانبار در حالی روی داد که نیروهای امنیتی عراق و شبه نظامیان بسیج مردمی ماه هاست برای بازپس گیری کنترل شهرهای مهم در استان الانبار عراق می جنگند. ستیزه جویان داعش که کنترل بیشتر مناطق استان الانبار را به دست گرفته اند، تلاش می کردند به سوی بغداد پیشروی کنند اما چند ضد حمله نیروهای امنیتی عراق و شبه نظامیان شیعه، آنها را به عقب راند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار