ایلام؛

افزایش 80 درصدی صادرات گازوییل از پایانه نفتی مهران

مدیر پایانه نفتی مهران از افزایش 80 درصدی صادرات گازوییل از این پایانه مرزی به کشور عراق در سال جاری خبر داد.

افزایش 80 درصدی  صادرات گازوییل از پایانه نفتی مهرانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ شهریار حیدرپوراعلام کرد: در 6ماه نخست امسال 360 هزار تن برابر با 43 میلیون لیتر گازوییل از پایانه مرزی مهران به عراق صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 80 درصد بیشتر است.

حیدر پور افزود: این پایانه سال 86 با همکاری سازمان همیاری شهرداری ها و مشارکت بخش خصوصی در زمینی به مساحت شش هکتار احداث شده و هدف از تاسیس آن جلوگیری از ورود کامیون های مواد نفتی عراقی به جاده های کشور و تخلیه و بارگیری سوخت آنها در همین مکان است.

وی اضافه کرد: صادرات محصولات نفتی به عراق برابر آنالیز درخواستی این کشور صورت می گیرد و با توجه به نیاز روزانه 30 هزار لیتری نیروگاه های برق این کشور، صادرات گازوییل صورت می گیرد.

حیدرپور اظهار کرد: گازوییل صادراتی از پایانه نفتی مهران در پالایشگاه اصفهان تولید شده و پس از انتقال به استان ایلام توسط کامیون های بومی صادر می شود.

مدیر پایانه نفتی مهران ظرفیت سالانه این پایانه نفتی را 2،5 میلیون لیتر عنوان کرد و گفت: اگر گمرک مرز بین المللی مهران نیروی ارزیاب در اختیار این پایانه قرار دهد، این مرکزعلاوه بر پرداخت هزینه های آن، می تواند ظرفیت اسمی پایانه نفتی را به سقف مورد نظر در سال افزایش دهد.
 
 
 انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.