ارومیه؛

مطلوب بودن روش‌های به کارگیری شده در کشت پاییزه در مزارع گندم

مدرس و محقق فرانسوی گفت: روش‌های به کارگیری شده در کشت پاییزه در مزارع گندم و جو آذربایجان غربی مطلوب است

مطلوب بودن روش‌های به کارگیری شده در کشت پاییزه در مزارع گندم و جو آذربایجان غربیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛"کریستف دکویت"، در حاشیه بازدید از دیمزارهای بخش سرو در ارومیه گفت: روش‌های کشت پاییزه در مزارع استان مطلوب بوده و اقدامات قابل توجهی برای حفظ رطوبت خاک انجام شده است که در عین سختی کار، فواید زیادی برای تولید محصول دارد.

وی با بیان اینکه استانداردهای جهانی براساس اقلیم و آب و هوا تعیین می‌شوند، افزود: با توجه به بازدیدهایی که از دو استان در کشورایران داشتم، با توسعه مکانیزاسیون و روش‌های آبیاری می‌تواند در ردیف‌های بالای استاندارد تولید گندم و سایر غلات در دنیا قرار گیرد ، همچنین بذرهای اصلاح شده خوبی در استان تولید می شود که در افزایش راندمان تولید موثر است .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این بازدید گفت: هدف از این بازدید تبادل نظرات و تجربیات در زمینه اصلاح بذر گندم و جو و نیز راه‌های نوین کشت این محصولات است.

مقصود قربانی با بیان اینکه این محقق از 2 استان آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی بازدید به عمل آورده است، افزود: انتخاب این دو استان برای بازدید این محقق و مدرس گندم به علت سهم حایز اهمیت آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی در تولید گندم کشور با آمار بیش از یک میلیون و 300 هزار تن بوده است.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.