اصفهان؛

عاشورایی نباید نسبت به جامعه و انقلاب بی تفاوت باشد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در دیدار با اعضای هیأت فرهنگی مذهبی عاشورائیان، به ویژگی های یک عاشورایی اشاره کرد و گفت: عاشورایی باید با بصیرت بوده و نسبت به اتفاقات جامعه بی تفاوت نباشد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار اعضای هیأت فرهنگی مذهبی عاشوراییان، تشکیل هیأتی با نیروهای جوان و مخاطبان جوان را کاری ارزشمند در راستای تربیت جوانان انقلابی و حسینی دانست و گفت: کسی که مدال عاشورایی را بر سینه خود نصب می کند، باید از بی تفاوتی بیرون بیاید و در برخورد با همه مسائل بصیر رفتار کند.

وی بر اهمیت جذب نیرو در فعالیت های فرهنگی و مذهبی تأکید کرد و گفت: زمانی کار شما مؤثر خواهد بود که روز به روز بر اعضا و مخاطبان شما افزوده شود، نه این که گذشت زمان از تعداد آن ها بکاهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: فعالیت های خود را محدود به ۱۰ روز عاشورا نکنید و با کسانی که جذب می کنید، در طول سال ارتباط گرفته و آن ها را در شادی ها همراهی و در غم ها دلجویی کنید.

وی بر ضرورت تبیین درس ها و عبرت های عاشورا اشاره کرد و گفت: درس های عاشورا کارهای پسندیده ایست که باید آموخت و ادامه داد و عبرت های عاشورا کارهای اشتباهی است که باید خود را از انجام آن دور کرد.

آیت الله طباطبایی نژاد یکی از بزرگترین درس های عاشورا را اهتمام به نماز اول وقت دانست و اظهار داشت: کسی که خود را رهرو امام حسین (علیه السلام) و عاشورا می داند باید الگویی تمام عیار از درس های عاشورا و از آن جمله نماز اول وقت باشد.

وی اخلاص در عمل را عامل ماندگاری یک حرکت دانست و گفت: عامل ماندگاری عاشورا، اخلاص سیدالشهدا(علیه السلام) و یارانشان بود لذا خلوص نیت و انجام کارها فقط برای خدا از دیگر درس های عاشوراست.

وی شجاعت را از دیگر درس های عاشورا برشمرد و تصریح کرد: امام سجاد (علیه السلام) و حضرت زینب (سلام الله علیها) در جمع دشمنان خود نیز شجاعانه به بیان حقایق پرداختند و از عکس العمل آن ها نترسیدند.

نماینده ولی فقیه در استان ترویج سبک زندگی عاشورایی را از اولویت های فرهنگی دانست و گفت: بالا رفتن سن ازدواج، مشکلات کمبود مسکن، بالا رفتن سطح توقعات جوانان و بیکاری از جمله دلایل ایجاد بحران در مقوله ازدواج و بالا رفتن آمار طلاق است که با ترویج سبک زندگی عاشورایی به حداقل خواهد رسید.



انتهای پیام/ح   


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.