سفر وزیر بهداشت به فرانسه

وزیر بهداشت به منظور بحث و گفت و گو در زمینه چارچوب‌های تفاهم نظام سلامت میان ایران و فرانسه با همتای فرانسوی خود، امروز به این کشور سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبدا؛ محسن اسدی لاری قائم مقام وزیر در امور بین الملل وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی  برنامه های سفر دکتر سید حسن هاشمی به فرانسه را تشریح کرد.
وی با اشاره به اینکه این سفر در پی دعوت همتای فرانسوی، دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی صورت می گیرد خاطرنشان کرد: در این دیدارها در زمینه چارچوپ تفاهم نظام های سلامت دو کشور بحث و گفت و گو می شود و امیدواریم که در صورت جمع بندی پیش نویس در سفر آینده دکتر روحانی رئیس جمهوری کشورمان این تفاهم نامه به امضا برسد.

دکتر محسن اسدی لاری با بیان اینکه دیدارهای متعددی در برنامه سفر دکتر هاشمی تدارک دیده شده تصریح کرد: وزیر بهداشت با صاحبان اتحادیه صنایع پرسنلی و دارویی فرانسه دیدار خواهد داشت. همچنین وی ضمن بازدید از انستیتو پاستور پاریس با مسئولان این سازمان درباره زمینه همکاری و تفاهم دوجانبه صبحت خواهند کرد.

قائم مقام وزیر در امور بین الملل وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بازدید از مرکز تحقیقاتی سلول و ژن درمانی بیمارستان نگر، بیمارستان کوشن را از دیگر برنامه های دکتر هاشمی در این سفر اعلام کرد و گفت: وزیر بهداشت دیدارهای جداگانه ای با ایرانیان متخصص در رشته های مختلف پزشکی مقیم فرانسه، متخصصان برجسته فرانسوی، دکتر جلالی نماینده ایران در یونسکو خواهد داشت.

گفتنی است که دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به منظور انجام سفری دوروزه ، امروز عازم پاریس خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار