رئیس کار گروه مد و لباس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

واگذاری جشنواره مد و لباس تصمیم شجاعانه و قاطعانه‌ای بود

واگذاری اجرا در برنامه‌ریزی جشنواره مد و لباس فجر به اتاق اصناف، بهترین انتخاب و تصمیم قاطعانه‌ و جدی بود.

حمید قبادی رئیس کار گروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از امضای قرارداد واگذاری جشنواره مد و لباس فجر به اتاق اصناف، در این خصوص توضیحاتی ارائه داد.

وی با اشاره به احتمال تغییرات در جشنواره مد و لباس فجر پنجم گفت: تغییراتی ممکن است صورت بگیرد اما این تغییرات در ساختار جشنواره نیست. البته اگر لازم باشد تغییرات ساختاری هم صورت خواهد گرفت. به نظر من این تصمیم بسیار قاطعانه، شجاعانه و جدی بوده است.

اجرا و برنامه‌ریزی جشنواره فجر نیز بر عهده اتاق اصناف خواهد بود و این بخش خصوصی که یک نهاد صنفی است و نماینده همه اصناف کشور خواهد بود، بهترین مرجع و انتخاب بوده است و با ایجاد ظرفیت‌های جدید می‌توانند جلب مشارکت بیشتری داشته باشد.

قبادی افزود: باید این اتفاق در کشور بیفتد و تصدی‌گری و مسئولیت دولتی کاهش یابد. این جشنواره نوپا است و چهار سال از اولین دوره برگزاری آن می‌گذرد و نسبت به جشنواره‌های دیگر عمر کمتری دارد.

رئیس کار گروه ساماندهی مد و لباس اظهار داشت: در دستگاه‌های مختلف جدا کردن و واگذار کردن کار مشکلی است، اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کار گروه ساماندهی مد و لباس این تصمیم مهم را گرفت و امیدواریم در عمل هم شاهد موفقیت این واگذاری باشیم. ضمن اینکه نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد و کارگروه ساماندهی مد و لباس هم بر انجام کار خواهد بود.

وی با بیان این مطلب و با اشاره به جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتاق اصناف گفت: نزدیک شدن نگاه‌ها و ایجاد وحدت رویه و اشتراک نظر نیاز به مذاکره دارد. در این جلسات نکات مهمی در جشنواره مدنظر ما بوده است. روی کلمات و تعداد سال‌های برگزاری جشنواره هم بحث شد. تعداد سال از نظر ما یک سال بود اما با درخواست دوستان به سه سال افزایش یافت. این واگذاری قطعی است اما مشروط به اجرای سیاست‌ها و قوانینی که برای وزارت فرهنگ و ارشاد پیش‌بینی شده است. امیدواریم با این تصمیم و مشارکت بخش خصوصی شاهد موفقیت باشیم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار