ایجاد دفتر تجاری سازی فناوری در پارک علمی و فناوری هرمزگان

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان از اقدام جدید این پارک در زمینه ایجاد دفتر تجاری سازی فناوری در پارک علم و فناوری خبر داد.

علی فتی رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: ایجاد دفتر تجاری سازی فناوری در خردادماه سال 94 از اقدامات پارک علم و فناوری هرمزگان است که این اقدام در راستای گام برداشتن برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان بوده است. 

وی در ادامه تاکید کرد: دفتر تجاری سازی فناوری با هدف ارائه مشاوره و خدمات کسب و کار دانش‌بنیان ایجاد شده تا از این طریق محصولات آن به مرحله تجاری سازی برسد . 

فتی تصریح کرد: ایجاد دفتر تجاری سازی در پارک علم و فناوری یک اقدام موثراست که البته در این قالب برنامه ریزی خدمات به صورت رایگان در اختیار محققان و ایده‌پردازان قرار می‌گیرد .

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان بیان کرد: از آنجایی که محصولات باید بازار پسند باشد از این رو به دلیل همین تجاری سازی ایده‌های محققان با شغل آفرینی می‌تواند در راستای اقتصاد دانش‌بنیان باشد. 

وی خاطر نشان کرد: شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری هرمزگان هم‌اکنون می‌توانند از این مزایا استفاده کنند ولی قرار است خدماتی به این شکل به شرکتهای بیرون از پارک نیز داده شود. 

فتی بیان کرد: ایجاد شبکه فناوری و نوآوری اقدام دیگر این پارک علم و فناوری است که تاکنون سه شبکه در 3 شهرستان (خمیر) میناب،‌بستک راه اندازی شده است. 

وی در پایان با اشاره به اقدام دیگر پارک علم و فناوری هرمزگان اظهار کرد: ایجاد اکوسیستم فناوری در پارک علم و فناوری در راستای تحقق اقتصاد دانش‌ بنیان اقدام دیگر این پارک است تا از این طریق دانشجو یا محقق با ایده‌های خود به شغل و ثروت آفرینی دست یابند. 


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.