کی‌روش قربانی بزرگ ملون‌ها

کارلوس باز هم یک بار دیگر دم از حقیقت زد و باز متهم شد.

 به گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان کی‌روش در طول سال‌هایی که در فوتبال ایران حضور داشته با وجود رفتار‌های نامناسب و در خور نامش اما باید انصاف داشت و اعتراف کرد در و فوتبال ایران تحول به وجود آورده است.

نا کارشناسی که از کی‌روش در مقاطع مختلف انتقاد کردند از نظر نوع نگاه دچار یک تناقض گویی بودند و هستند و این نشان می‌دهد دلسوزی در این نوع انتقاد وجود ندارد.

هر زمان که کی‌روش در مورد رنکینگ ایران در آسیا حرف زد مصاحبه پشت مصاحبه و ملاقات پشت ملاقات که ایها الناس کی‌روش پشت دیدار رنکینگ ضعف‌های خود را می‌پوشاند و امروز که کی‌روش در مورد اولی ایران در رنکینگ آسیا صحبت از مجازی‌بودن می‌زند و ایران را تیم اول آسیا نمی‌داند همان منتقدان حمله‌ور شده‌اند که مگر تیمی را که اول آسیای در رنکینگ است نمی‌بینید ما در فیفا اول آسیا هستیم و کی‌روش حق ندارد ما را پایین‌تر از ژاپن بداند؟

ملاحظه فرمودید این نوع انتقاد گوشه‌ای از بی‌انصافی در مورد سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران است. کی‌‌روش اگر با تیم‌های ضعیف بازی کند به نوعی متهم می‌شد و اگر با تیم‌های قوی بازی کند و از حریف تعریف کند به نوعی متهم می‌شود اما به واقع در طول فوتبال ملی ما در سال‌های اخیر تاریخ دیدارهای کی‌روش 56 بازی 8 باخت معضلات و مشکلاتی که برای وی درست کردند و عملکرد بدی را نداشته و در طول چهار سال و شش ماهی که هدایت ایران را بر عهده داشته، 55 سابقه را انجام داده که 29 پیروزی ، 18 تساوی و هشت باخت را به دست آورده است.

کی‌روش 43 بازی از 55 مسابقه را برابر آسیایی‌ها انجام داده و 26 برد، 14 مساوی و تنها سه باخت را کسب کرده است.

آمار هم نشان می‌دهد که کی‌روش عملکرد خوبی را داشته است مهم‌ترین وظایفی که همه از سرمربی تیم ملی ایران انتظار دارند این است که تیم را به جام‌جهانی ببرد و عملکرد آبرومندی را در جام‌جهانی داشته باشد.

کی‌روش این کار را انجام داد و تیم ملی را به جام‌جهانی برد و بعد از هم گروه شدن با تیم ملی آرژانتین، همه‌ی کارشناسان فوتبال کشورمان می‌گفتند که ایران مقابل آرژانتین در جام‌جهانی تحقیر می‌شود و گلهای زیادی می‌خورد اما وقتی تیم ملی برابر آرژانتین بازی فوق‌العاده‌ای را انجام داد و روی نبوغ لیونل مسی در دقیقه 91 مغلوب شد همین کارشناسان دوباره عملکرد کی‌روش را زیر سوال بردند و انتظار داشتند که آرژانتین را شکست دهیم.

یکی از بزرگترین نقطه ضعف های ایران در سال‌های اخیر، دفاع تیم ملی محسوب می‌شود همه‌ی سرمربیان تیم لی در پی این بودند که ضعف خط دفاعی تیم ملی برطرف کنند. اما حالا کارلوس‌ کی‌روش کاری کرده که خط دفاعی نقطه قوت تیم ملی شود و با وجود آنکه دروازه‌بان مطمئنی در درون دروازه نداریم، تیم ملی کمتر گل می‌خورد و خط دفاعی ما بسیار هماهنگ‌تر از گذشته عمل می‌کنند اما باز هم هستند کارشناسانی که از همین نقطه قوت تیم ملی برای کوبیدن کی‌روش استفاده کنند و او را به بازی دفاعی متهم کنند.

شاید به واقع به دلیل همین انتقادات بی‌اساس باشد که کی‌روش می‌گوید که برای منتقدان ارزشی قائل نمی‌شود. کی‌روش از وقتی به ایران آمده هیچ وقت نتوانسته تمام حواشی را معطوب به تیم ملی کند چون علاوه بر اینکه منتقدان او، همیشه  در حال کوبیدن وی هستند، سرمربی تیم  ملی با مشکلات دیگری هم در تیم ملی دست‌و‌پنجه‌نرم می‌کند از جمله، نداشتن اردوهای تدارکاتی خوب، مشکلات بازیکنان سرباز تیم ملی و همراه نداشتن آنها وابسته تهمت‌هایی که در رابطه با فساد مالی به او می‌زنند و می‌گویند که دلال است و از بازیکنانی که به او پول می‌دهندف در تیم ملی استفاده می‌کند تهمت‌هایی که هنوز کسی آن را اثبات نکرده است و به نظر می‌رسد به جز بر هم‌زدن تمرکز او قصد دیگری ندارند.

کی‌روش علاوه به نتایج خوبی که در تیم ملی گرفته است در تیم ملی کشورمان هم نظم و انضباط برقرار کرده است کی‌روش جلوی بی‌نظمی را در تیم ملی گرفته و هر بازیکنی که قصد بر هم زدن نظم را داشت را کنار گذاشت. هر چند بازیکنان بزرگی باشند. همین عامل هم باز هم باعث انتقاداتی نسبت به او شده و فشار زیادی را به او برای دعوت کردن مجدد برخی بازیکنان به وی آورده‌اند، همان کارشناسانی که از بازیکنان سالاری در لیگ، مخصوصا در تیم‌های بزرگ لیگ می‌نالند برای تیم ملی اهمیت چندانی ندارد و با هر مسابقه‌ی تیم ملی با هدایت کارلوس‌کی‌روش، فارغ از نتیجه که به دست می‌آید، باز هم مواردی را پیدا می‌کنند که به آن انتقاد کنند و نتایج را زیر سوال ببرند از ضعیف‌بودن حریفان تیم ملی تا بازی دفاعی تیم کی‌روش.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۳ مهر ۱۳۹۴
کی روش یکی از بهترین مربیان طراز اول در جهان است . به ندرت مربی بزرگی مثل ایشان داشتیم .انتظارات از او باید متناسب با داده ها باشد .در شرایطی که کمترین بازی تدارکاتی را داریم و با تیمهای ضعیف و خیلی از تیم ها هم که با ما بازی نکردند. مگر تیم های باشگاهی ما در سطح آسیا به چه میزان موفق بودند . در سالهای اخیر چند بار قهرمان شدیم . تیم ملی نماینده باشگاهها است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۴
ما بازی هارو کنار گذاشتیم و رو هوا حرف می زنیم. از بازی هایی که تیم ملی انجام میده مشخصه وضعیتش چطوره. مثلا بازی با عمان. پاس کاری ضعیف. بی نظمی. حرکات و تصمیمای اشتباه و تکراری بازیکنان. بازی ایران شکل خاصی نداره و بد بازی می کنن. ملت ما طرفدای بارسلونا و رئال مادرید هستن. اگه قراره ملت از بازی ایران لذت ببرن باید حمله ای باشن. پاس کاری خوب انجام بدن. با فکر بازی بکنن. از بازی لذت ببرن. یه حرکات مسخره ای میبینه آدم که تعجب میکنه طرف بازیکن حرفه ایه یا آماتور. تاکتیکی بازی کردن بسیار مهمه. متأسفانه بازیکنان تیم ملی و همچنین لیگ برتری ها بسیار عصبی و بی دقت بازی می کنن. اعتراض روی اعتراض به داور. به فکر یه بازی خوب نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۳ مهر ۱۳۹۴
بنظر میرسد که اقای کی روش تمام سکان تیم ملی را در دست ندارد و بی نظمی فکری و نظری در تیم مشهود است . و این هم بر میگردد به نبود مداوم اقای کی روش بر سر تمرینات تیم . بطور کلی با این شرایط اقای کی روش برای تیم ملی کشور ما مناسب نیست
آخرین اخبار