مفتی اسبق مصر:

توسل به خدا با واسطه پیامبر و اهل بیت شرک نیست / راه‌های نامشخصی در تحریف دین اسلام وجود دارد

مفتی اسبق مصر گفت که راه‌های نامشخصی در تحریف دین حنیف اسلام وجود دارد و همین بی‌راه‌ها به خونریزی در عراق و سوریه و مناطق دیگر منجر شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، "علی جمعه" مفتی اسبق مصر در برنامه روزانه "و الله أعلم" که از شبکه ماهواره‌ای "سی.بی.سی" پخش می‌شود، اظهار داشت: فرد درمانده‌ای که نمی‌تواند کاری را که رسول خدا (ص) و اهل بیت وی انجام داده‌اند، انجام دهد و می‌خواهد هنگام دعا به رسول خدا متوسل شود، ایرادی به او وارد نیست و آن گونه که برخی‌ها ادعا می‌کنند، شرک نکرده است.

وی افزود: یکی می‌گوید خدایا، خدایا به خاطر ارباب‌مان حسین (ع)، یکی دیگر می‌گوید به خاطر پیامبر خدا، قَسمت می‌دهم و... چنین چیزی شرک محسوب نمی‌شود و کسانی که می‌گویند شرک است، دارای اختلال عقلی هستند، یک نفر از خداوند مهربان می‌خواهد که به خاطر عشق به حسین (ع)، فلان کار را انجام دهد و این نوع بیان، نوعی از انواع قسم به شمار می‌رود.

جمعه در ادامه تصریح کرد: قسم به خداوند، یک نوع از انواع عبادت است و رسول گرامی اسلام، چنین عبادتی را انجام داده است، این در حالیست که افراطی‌های بدعت‌گذار این را نمی‌دانند، و آن را به سخره می‌گیرند.

مفتی اسبق مصر بیان کرد: راه‌های نامشخصی در تحریف دین حنیف اسلام وجود دارد و همین بی‌راه‌ها به خونریزی در عراق و سوریه و مناطق دیگر منجر شده است، زیرا عناصر افراطی، تندرو و بدعت‌گذار با فضاحت تمام به دنبال ایجاد ساختاری دیگر موازی با دین اسلام هستند و ما همواره در این باره هشدار داده‌ایم. آن چه روی می‌دهد، بی‌دینی و بی‌ادبی است.

منبع: العالم

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.