بزرگترین شبکه اجتماعی؛

ویدئو های ۳۶۰ درجه شگفت زده تان خواهد کرد !

همراه ما باشید تا تحول عظیم در غول شبکه های اجتماعی را برای شما شرح دهیم...

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ، در کنفرانس توسعه دهندگان Facebook امسال، مارک زاکربرگ، بنیان گزار فیسبوک اعلام داشت یک ویژگی جدید در حال نقش بستن در فید اخبار است. او آن را ویدئو های ۳۶۰ نامید و گفت که فکر می کند آینده ی تماشای ویدئو ها این باشد.

با ویدئو های ۳۶۰ درجه شگفت زده تان خواهد کرد !

به طور مختصر، این نام نشئت گرفته از ویدئو های ۳۶۰ درجه می باشد. اوایل امسال میلادی یوتیوب نیز پشتیبانی از آن ها را شروع نمود و این تازه اول راه برای این فیلمبرداری نوپا است که هر روز طرفداران بیشتری پیدا می کند.


ویدئو ۳۶۰ درجه چیست؟

دوربین های امروزی عموما می توانند در هر لحظه تا ۱۷۰ درجه را فیلمبرداری نمایند. اگر بخواهید گسترده دید را گسترش داده و ببینید در پشت دوربین چه خبر است باید یک دوربین دیگر نیز اضافه نمایید. همچنین با تنظیم ۶ دوربین می توانید از همه چیز در همه جهات در یک لحظه کاملا مطلع شوید.این، در واقع نحوه چینش و ساخت یک دوربین ۳۶۰ درجه می باشد.

۶ دوربین که با یک الگوریتم هوشمند در کنار یکدیگر قرار گرفته اند تا یک ویدئوی تکی یکپارچه را خلق نمایند. نحوه دید مانند اینست که درون یک گوی قرار گرفته باشید و از مرکز آن هر نقطه ای را که بخواهید زیر نظر داشته باشید. برای آشنایی با شیوه کار این دوربین ها می توانید به همان استریت ویو یا منظره خیابانی گوگل مراجعه کنید.

به طور معمول، دوربین های ۳۶۰ درجه، پایه واقعیت مجازی یا Virtual Reality می باشد. حداقل از لحاظ قیمت که اینطور است! اما با پیشرفت تکنولوژی، پیشرفت های امروزی رو به روز رو به گسترش گزاشته و امکانات را ارزان تر در اختیار ما قرار می دهند تا جایی که دوربین های ۳۶۰ درجه را به محوریت اصلی فیلمبرداری تبدیل می کنند.


استفاده از ویدئو های ۳۶۰ درجه فیسبوک

به باور این غول شبکه اجتماعی، این ویدئو های موثر بر یکدیگر، بینندگان را مجبور به دیدن تصاویر می کنند، زیرا آن ها فکر می کنند واقعا در صحنه وجود دارند. فیسبوک مایل است تا این تجربه شناور را در قالب ویدئو های ۳۶۰ درجه به هر فرد انتقال دهد.
در این روی سکه، یک ویدئو ۳۶۰، خیلی شیک و مجلسی در فیسبوک آپلود می شود ولی تنها تفاوت اینجاست که در گوشه سمت چپ پایین یک آیکن ۳۶۰ نمایش داده می شود.

با ویدئو های ۳۶۰ درجه شگفت زده تان خواهد کرد !

در حال حاضر، ویدئو های ۳۶۰ می توانند از طریق مرورگر های رایانه ای یا بوسیله اپ اندرویدی مورد تماشا قرار گیرند. فیسبوک همچنین گفته آن ها یک اپ iOS نیز بدین منظور معرفی خواهند کرد.

چگونه یک ویدئو ۳۶۰ را کنترل کنیم؟

در رایانه: چپ کلیک را فشرده و نگه دارید، و موس را به سمت مخالفی که می خواهید بروید بکشید. این درست مثل Google Maps است. اگر کلیک کردن و کشیدن کمی دشوار به نظر می رسد می توانید از دکمه های W – S – A -D استفاده نمایید. صرفا جهت اطلاع که ترک پد بسی دشوار تر است!
اندروید: لمس کنید و انگشت تان را نگه دارید، و آن را درست مثل رایانه به سمت مخالف بکشید.

با ویدئو های ۳۶۰ درجه شگفت زده تان خواهد کرد !

راه کار آن بسیار ساده است ولی باید حتما روی برنامه اصلی فیسبوک انجام شود. بنابراین استفاده از مرورگر موبایل یا نسخه لایت فیسبوک پاسخ استفاده شما را نمی دهد.

به طور جایگزین، در اندروید استفاده از ژیروسکوپ و محور یاب به شما کمک شایانی می کند. این سنسور می تواند جهت گیری کنونی شما را یاد گرفته و آن را به عنوان مرکز محور انتخاب کند. اکنون با حرکت تلفن همراه، تصویر نیز در همان جهت، حرکت خواهد کرد. خیلی باحاله!

پاتوق این ویدئو ها کجاست؟!

تا کنون تعداد بسیار زیادی از آن ها گرفته نشده اند. اما می توانید همان چند تا را هم با دل سیر تماشا نمایید. یک صفحه رسمی با نام ۳۶۰ Videos On Facebook وجود دارد که این سرویس را ارائه می کند. البته پیج های دیگری هم هستند که از این نوع فیلمبرداری برای موارد مستند و … استفاده می کنند.

با ویدئو های ۳۶۰ درجه شگفت زده تان خواهد کرد !


بساز و آپلود کن!

هم اکنون، می توانید ویدئو های ۳۶۰ را با دوربین های کروی شکل مخصوص بسازید. به طور اعجاب آوری، دوربین های خوب ۳۶۰ با قیمتی کمتر از یک آیپد نیز موجود هستند.

برند ها، مارک ها، رنگ ها و طرح های گوناگونی برای این دوربین ها وجود دارند که ما چون قصد تبلیغ نداریم، به آن ها نمی پردازیم.حالا بر فرض این هستیم که شما یک دوربین تهیه کردید، یک ویدئو ساختید و اکنون می خواهید آن را آپلود نمایید. ابتدا از صحیح بودن داده های متا اطمینان حاصل کنید. برای اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

اکنون می توانید ویدئو ۳۶۰ خود را به فیسبوک بفرستید. این عمل درست مثل آپلود هر ویدئو دیگر در اف.بی می باشد. تنها اطمینان حاصل کنید تگ #۳۶۰Video را اعمال کرده اید. پس یافتن این ویدئو آسان تر و قابل دسترس تر خواهد بود. همچنین بهتر است بدانید، فیسبوک زمان این ویدئو ها را به ۱۰ دقیقه و حداکثر حجم آن را به ۱٫۷۵ گیگابایت محدود کرده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
برچسب ها: ویدیو ، 360 درجه ، تحول ، facebook
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار