افت دما بین 7تا 12درجه در نیمه‌ شمالی کشور/آسمان تهران امروز و فردا ابری و بادی می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تداوم سامانه‌ پرفشار و جرایان‌های شمالی در نوار شمالی کشور و سواحل دریای خزر باعث افت دما بین 7تا 12 درجه در استان‌های ساحلی این مناطق خواهد شد.

افت دما بین 7تا 12درجه در نیمه‌ شمالی کشور/آسمان تهران امروز و فردا ابری و بادی می‌شوداحد وظیفه در گفت‌و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت آب و هوایی کشور اظهار کرد: هم‌اکنون یک مرکز کم‌ارتفاع تراز میانی جو در شمال دریای خزر وجود دارد که ناوه‌ آن با راستای شمال شرقی-جنوب‌غربی تا دریای سیاه کشیده شده است، این ناوه موج تراز میانی از امروز تا اوایل یکشنبه با عبور به سمت شرق اندکی به عرض‌های پایین‌تر نیز منتقل خواهد شد.

وی با بیان اینکه حرکت شرق سوی این موج سبب تقویت سامانه‌ پرفشار سطح زمین و جریان‌های شمالی در نوار شمالی کشور به ویژه سواحل دریای خزر خواهد شد، افزود تداوم این شرایط در استان‌های ساحلی دریای خزر موجب تقویت ابرناکی و بارش باران از بعدازظهر جمعه تا یکشنبه به ویژه در غرب مازندران و گیلان خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه تأکید کرد: این سامانه موجب افت دما بین 7تا12 درجه در نیمه شمالی کشور می‌شود که بیشترین افت دما در شمال شرق کشور از روز یکشنبه و صبح دوشنبه پیش‌بینی می‌شود، که پس از آن روند تدریجی افزایش دما در کشور حاکم می شود.

وظیفه در خصوص وضعیت هوای امروز و فردای تهران تصریح کرد: امروز آسمان تهران کمی ابری در بعد ازظهر افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی شده که دقیقا همین وضعیت از بعدازظهر برای فردای تهران در نظر گرفته شده با این تفاوت که آسمان صافی را تا قبل از بعدازظهر شاهد خواهد بود.

وی در پایان گفت: با نفوذ جریانات گرم و مرطوب جنوبی و گذر موج تراز میانی جو، 3روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، تنگه هرمز و دریای عمان؛ ابرناکی، رگبار، رعدبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که فردا و شنبه جنوب کرمان و اکثر مناطق سیستان و بلوچستان را در بر خواهد گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار