اصفهان؛

سند راهبردی ساخت هتل در اصفهان تدوین می شود

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: سند راهبردی ساخت هتل در اصفهان تدوین می شود .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، فریدون اله یاری با اعلام این مطلب افزود: کمیته راهبردی با تأکید استاندار و رئیس کارگروه میراث فرهنگی استان و همچنین تأکید معاون عمرانی استانداری اصفهان تشکیل شده و هدف از شکل گیری آن تدوین طرح و تهیه سندی جامع در راستای افزایش، تقویت، بهینه سازی، بهنگام سازی و ارتقاء تأسیسات گردشگری این شهر به ویژه در حوزه واحدهای اقامتی (هتل) می باشد.

وی تصریح کرد: از جمله اهداف دیگر تشکیل این کمیته می توان به شناسایی، رفع مشکل، بررسی و امکان سنجی جهت احیاء خانه های تاریخی اصفهان به منظور تغییر کاربردی و تبدیل آنها به واحدهای اقامتی اشاره کرد.

حمید امینی معاون سرمایه گذاری و طرحهای اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان نیز در این راستا تأکید کرد: اطلاعات و آمار نشان دهنده آن است که به تدریج در زمینه اقامت گردشگران در استان با مشکل روبرو خواهیم بود، لذا ظرفیت های کنونی جوابگوی توسعه گردشگری استان در آینده نیست.

وی تصریح کرد: در راستای حل این معضل از یکسو و از سوی دیگر حمایت از سرمایه گزاران بخش خصوصی در جهت ارائه بسته های پیشنهادی و حمایتی برای سرمایه گزارای در حوزه گردشگری به آنها، لزوم تدوین برنامه ای مدون و جامع احساس می شود. بنابر این با تشکیل این کار گروه تمامی ظرفیت های سرمایه گزاری و توسعه در بخش گردشگری در شهر اصفهان شناسایی و سپس راهبردها و راهکارهای مناسب برای توسعه پایدار گردشگری اصفهان به صورت علمی و کاربردی ارائه خواهد شد.

گفتنی است، اولین نشست این کمیته با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان و نمایندگان سایر نهادهای عضو برگزار و امکان سنجی و شناسایی کلیه فضاهای موجود شهری اعم از منطقه مرکزی و چهار نقطه شمال، جنوب، غرب و شرق اصفهان جهت ساخت واحد اقامتی در دستور کار این کمیته قرار گرفت.  


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.