بیرون آمدن دست چدنی اوباما از دستکش مخملین

رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی با اشاره به آزمایش موشکی ایران عنوان داشت که واشنگتن فشار بر تهران را ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه  وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،  «باراک اوباما» در واکنش به آزمایش موشکی ایران گفت به رغم توافق هسته‌ای کشورهای ۱+۵  با ایران، واشنگتن از طریق جامعه بین المللی به اعمال فشار بر تهران ادامه خواهد داد.
وی همچنین مدی شد که رفتار «بد» ایران در منطقه و جهان برای این کشور هزینه خواهد داشت.

اوباما که در کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، در خصوص آزمایش موشکی اخیر ایران گفت که توافق هسته‌ای قرار است یک مساله مشخص را حل کند، و آن این است که مطمئن شویم که این کشور به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت و این (توافق) بهترین راه حل برای این مساله است.

وی اضافه کرده است: این توافق به طور کامل طیف گسترده‌ای از مسایل بزرگی که ما بر سر آنها با هم اختلاف داریم را حل و فصل نمی‌کند. ما می‌بایست از طریق جامعه بین المللی به اعمال فشار بر آنها (ایران) ادامه دهیم. از طریق کانال دوجانبه و مذاکرات به مقامات ایران یادآوری خواهیم کرد که «رفتار بد در منطقه و جهان هزینه خواهد داشت.

ایران ۱۹ مهرماه اعلام کرد که آزمایش موشک بالستیک «عماد» با موفقیت انجام شده است.

این در حالی است که مقام‌ات آمریکایی مدعی هستند موشکی که ایران اخیرا آزمایش کرده است قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارد و «نقض آشکار» قطعنامه سازمان ملل است.

رییس جمهور آمریکا روز جمعه در بخش دیگری از کنفرانس خبری خود با اشاره به راهبرد ایران و روسیه در جنگ داخلی سوریه، تصریح کرد، این اقدامات نتیجه بخش نخواهد بود.

اوباما مدعی شد: در خصوص اقدامات آنها در سوریه، همانطور که پیش‌تر گفتم، آنها فقط کارهایی که طی پنج سال گذشته انجام می‌دادند را بیشتر کرده‌اند. این نشانه آن است که پیش فرض و تئوری اولیه آنها برای چگونه حل و فصل کردن مساله سوریه نتیجه نداده و نخواهد داد.

منبع: مهر
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.