ناصری در جمع خبرنگاران:

اروپا انعطاف بیشتری در مورد حل بحران سوریه از خود نشان خواهد داد

یک عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: اروپا انعطاف بیشتری در رابطه با حل بحران سوریه از خود نشان خواهد داد.

اروپا انعطاف بیشتری در رابطه با حل بحران سوریه از خود نشان می‌دهد

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیروس ناصری عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای در پایان بخش اول کنفرانس مونیخ در جمع خبرنگاران گفت: این که اجلاس مونیخ در تهران برگزار می‌شود نشان از این دارد که آلمانی‌ها بر نقش مهم ایران در منطقه واقف شده‌اند.

وی با بیان این که در کنفرانس امروز مباحث صریح و بدون پرده عنوان می‌شد، تأکید کرد: محتوای جلسه امروز بیش از پیش متوجه موضوع سوریه در منطقه بود که اجماع جلسه صبح امروز نشان از این داشت که مسیری که غرب تا به حال در سوریه طی کرده اند، درست نبوده است.

ناصری در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر شاید اروپا بتواند با همراهی ایران به تدریج صلح پایداری را در سوریه و همچنین منطقه رقم زند.

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای با بیان اینکه اروپا در حال حاضر متوجه ورود داعش به مرزهایش شده است تاکید کرد: این مساله باعث شده تا مبارزه با داعش به اولویت اصلی اروپا تبدیل شود که این جای بسی تاسف دارد که چرا اروپا آنقدر دیر نگران شکل‌گیری داعش شده است.

ناصری در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اروپا عزمی برای حل موضوع سوریه دارد  یا خیر گفت: به نظر می رسد اروپا می‌خواهد قدم اولیه در رابطه با موضوعات سوریه را بر دارد.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها نمی توانند به راحتی موضع خود را در قبال سوریه تغییر دهند تاکید کرد: آمریکایی‌ها در چند وقت اخیر می‌گفتند که تنها رفتن بشار اسد پیش شرطی برای شروع صحبت‌هاست و در حال حاضر می گویند نماندن بشار اسد در راه حل نهایی پیش شرط لازم است که این نشان از تغییر موضع آمریکا دارد.

ناصری در پایان تاکید کرد : به نظر می رسد برای آمریکایی‌ها کمی سخت است تا بخواهند از  موضوع سوریه عبور کنند تا انعطاف لازم را درباره سوریه نشان دهند ولی  بنده معتقدم اروپا در این زمینه استعداد بیشتری داشته و به نظر می‌رسد انعطاف بیشتری در قبال موضوع سوریه داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار