قزوین؛

برگزاری همایش آب در قزوین

همایش ملی «آب سرچشمه زندگی» صبح امروز در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  قزوین؛ دبیر اجرایی این همایش گفت: این همایش سیزدهمین دوره از سلسله کنفرانس های شبکه دانش آموختگان آلمان و ایران (GIAN) است که با هدف مطرح کردن چالش های آب در کشورهای خشک و نیمه خشک، تبادل تجربیات و گسترش شبکه ارتباطات علمی دانش آموختگان دو کشور برگزار می شود.

علی مهدوی گفت: سلسله همایش های (GIAN) به صورت دوره ای به میزبانی دانشگاه های مختلف کشور برگزار می شود و در این دوره دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین با همکاری دانشگاه تهران میزبانی را برعهده دارد.

وی افزود: اکوسیستم های آبی، آب و پایداری محیط زیست، آب و جنبه های اقتصادی و اجتماعی، آب، تاریخ و فرهنگ، مدیریت آب در اقتصاد سبز، تغییر اقلیم و آب، بحران های آبی و مدیریت مخاطرات، نوآوری و پیشرفت های فناوری در حوزه آب و آب و انرژی از محورهای این همایش است.

وی گفت: از بین 56 مقاله رسیده به دبیرخانه، پس از داوری 43 مقاله پذیرفته شد که از این تعداد 17 مقاله به صورت شفاهی و بقیه در قالب پوستر ارائه می شود.

به گفته مهدوی این همایش همچنین میزبان 13 تن از اساتید و دانش آموختگان حوزه آب از کشورهای آلمان، سریلانکا، ارمنستان و مصر است که مقالات خود را ارایه خواهند کرد.

این همایش دو روزه فردا به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: اغاز ، اب ، سرچشمه ، زندگی ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.