تاثیر مثبت بسته خروج از رکود در بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت: بسته ی خروح از رکود دولت می تواند تاثیر مثبت بر بازار بورس و تحریک تقاضا داشته باشد.

تاثیر مثبت بسته خروج از رکود در بازار سرمایهسعید اسلامی بیگدلی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که افزایش شاخص بورس در هفته اخیر پایدار خواهد ماند یا خیر گفت: شاخص بورس در بلند مدت متاثر از اختصاص کلان کشور است و این رشد چند روز اخیر بازار سزمایه نشان از توجه دولت به بازار سرمایه و مساله رکود بوده است.

بیگدلی خاطر نشان کرد: صحبت های ریاست جمهوری و رونمایی از بسته ی خروج از رکود اتفاقات خوبی را در بازار بورس ایجاد کرده است و همچنین فرا رسیدن زمان اعلام برداشتن تحریم ها مسلما بر شاخص کل تاثیر خواهد داشت.

وی گفت: به نظر می رسد که بازار سرمایه تمام توجه خود را به اتفاقات اخیر در برنامه های دولت داشته است، اما مساله اساسی اینجاست که آیا دولت در برنامه های خروج از رکود خود موفق خواهد بود یا خیر.

در همین راستا بیگدلی خاطر نشان کرد: بسته ی خروج از رکود قطعا در شبکه بانکی ما تاثیر گذار است ولی باید دید تناثیر مثبت را صنایع و تحریک تقاضا شاهد خواهیم بود یا نه.

وی همچنین در پایان افزود: اگر تاثیر مثبت بسته ی خروج از رکود حاصل نشود طبیعتا رشد بورس هم مداوم نخواهد بود، اما در صورت تداوم این امر احتمالا می توان به بهبود و پایداری تالار شیشه ای امیدوار بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: رکود ، بسته ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار