در دیدار نیچروان بارزانی

ظریف نسبت به آزادسازی مناطق تحت اشغال داعش در عراق ابراز امیدواری کرد

وزیر خارجه با تأکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از وحدت و تمامیت ارضی عراق، ابراز امیدواری کرد با اراده دولتمردان عراقی و همبستگی هر چه بیشتر، زمینه‌های آزاد‌سازی مناطق تحت اشغال داعش فراهم شود.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نیچروان بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق که به تهران سفر کرده امروز (شنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان آخرین تحولات روابط دوجانبه مسائل عراق و منطقه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روند پیشرفت همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و عراق اظهار داشت: همه تلاش‌های دوستان ایرانی در دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای رفع موانع است و همه گام‌های لازم را برای ارتقاء و تعمیق مناسبات فیمابین برخواهند داشت.

وی با اشاره به ارزیابی‌های مسئولان بخش‌های اقتصادی و تجاری در عرصه‌های دولتی و خصوصی ابراز امیدواری کرد که با اهتمام بیشتر مقامات عراقی، زمینه‌های پیشرفت توافقات حاصله تسهیل شود.

وزیر امور خارجه کشورمان با حمایت از وحدت و تمامیت ارضی عراق خاطرنشان کرد که با اراده دولتمردان عراقی و همبستگی هر چه بیشتر، زمینه‌های آزاد‌سازی مناطق تحت اشغال داعش فراهم و حاکمیت دولت مرکزی بر آن استوار شود.

نیچروان نخست وزیر اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: خرسندیم که با به نتیجه رسیدن تلاش‌های وزیر امور خارجه با تحقق توافق برجام، زمینه‌های گشایش اقتصادی بیشتری در روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق متبلور خواهد شد.

وی این تلاش‌ها را تبریک گفت و اظهار داشت: همه طیف‌های عراقی با اراده‌ای جدی درصدد مقابله با افراط گرایی و تروریسم در عراق هستند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،،  یوسف بن علوی وزیر مشاور در امور خارجی عمان نیز امروز (شنبه) در حاشیه اجلاس مقدماتی نشست امنیتی مونیخ در دیدار با ظریف در خصوص روابط دوجانبه و مسائل منطقه به ویژه سوریه بحث و تبادل نظر کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار