خواب زمستانی تنظیم مقررات و اشک مشترکین اینترنت!

وعده های سازمان تنظیم و مقررات که می شنویم قند در دل دلمان آب می شود، می رویم سراغشان تا بگوییم خدا قوت، می بینیم که با کفش آهنی هم وعده ها رنگ عمل نمی گیرند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با استناد به ماده ۷ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مصوب ۱۳۸۲ مجلس شورای اسلامی از تجمیع معاونت امور مخابراتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اداره کل ارتباطات رادیویی، به منظور ایفای وظایف و اختیارات حاکمیتی، نظارتی و اجرایی در بخش تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تأسیس شده است.

خواب زمستانی تنظیم مقررات و اشک مشترکین

در واقع این سازمان به نوعی نیروی انتظامی در دنیای ارتباطات است. یعنی اگر هر گونه تخلفی از سوی شرکت های اینترنتی، مخابرات، اپراتورهای همراه و هر ارگان مرتبطی صورت بگیرد ناظر بر اعمال آنها سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است. اینکه گاهی اوقات اپراتورهای همراه و یا شرکت های اینترنتی در کار خود تخلف انجام می دهند بر هیچکس پوشیده نیست حتی خود رییس سازمان تنظیم مقررات در گفتگوی اخیرش با یکی از خبرگزاری های داخلی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا اکنون نسبت به خدماتی که از سوی اپراتورها و شرکت‌های اینترنتی ارائه می‌شوند رضایتمندی وجود دارد که خبری مبنی بر تخلف‌های شرکت‌ها و یا برخورد با آنها منتشر نمی‌شود؟ تصریح کرد: خود من اولین نفری بودم که درباره کیفیت این خدمات از مردم عذرخواهی کردم؛ ما هم قبول داریم که در زمینه‌ی خدمات مشکلات متعددی وجود دارد اما لازم است این مشکلات با تعامل مردم با نهادهای نظارتی برطرف شود.

سامانه شکایت 195 سایت تنظیم مقررات هم برای پاسخگویی به این همه شکایت جوابگو نیست. این سامانه از رسیدگی به کوچکترین شکایات هم غافل است اما وعده ارتباط با مسئولین وزارت ارتباطات را از طریق این شماره داده است! تمدید بسته های اینترنتی بدون اطلاع قبلی مشترکین تلفن همراه توسط اپراتورها، بحث اختلال در پیامک‌ها به خصوص میان دو اپراتور مختلف از جمله مشکلات موجود در این حوزه است  و به نظر می رسد لازم است هرچه سریع‌تر مورد توجه اپراتورهای تلفن همراه قرار گیرند.

خواب زمستانی تنظیم مقررات و اشک مشترکین

در این سامانه قسمتی برای درخواست ملاقات با مسئولین پیش بینی شده که باید گفت دیدار برای عموم مردم پیشکش، ارتباط با خبرنگاران را قوی کنید تا مجبور نباشند برای پاسخ به سوالاتشان و پیگیری مشکلات مردم مصاحبه هایشان را وقتی مسئولین محترم این سازمان در نمایشگاه ها و یا در مناسبت های مرتبط با این سازمان حضور دارند انجام دهند.

گفتنی است؛ روابط عمومی این سازمان بسیار ضعیف عمل کرده و تا جای ممکن بر سر راه خبرنگاران سنگ می اندازد.


ابرای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار