ولایتی در دیدار با وزیر خارجه لبنان:

با هرگونه دخالت خارجی در منطقه و سوریه مخالف هستیم

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با هر گونه دخالت خارجی در سوریه و منطقه مخالف هستیم.

با هرگونه دخالت خارجی در منطقه و سوریه مخالف هستیم

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در دیدار با جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار اظهار داشت: لبنان نقش مهمی در منطقه دارد و روابط ایران و لبنان ریشه در تاریخ دارد.

وی با اشاره به ارتباطات فرهنگی و سیاسی میان دو کشور ادامه داد: ملت‌ها پشتیبان بهبود روابط بین دو کشور هستند و لبنان همانند برخی کشورهای منطقه تحت فشار صهیونیست‌ها و جریان‌های تروریستی و تکفیری قرار داشته‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: هیچ راهی جز همکاری مشترک برای حل معضلات و مشکلات وجود ندارد و مقاومت لبنان که در برابر صهیونیست‌ها و جریان‌های تکفیری و تروریستی در منطقه ایستادگی کرده است، موجب افتخار منطقه و جهان عرب است.

ولایتی با بیان این که لبنان کشوری با مردمی با روح بزرگ است، گفت: همین امر موجب شده است تا لبنان موقعیت ممتازی را در میان کشور عربی داشته باشد.

وی با بیان این که روابط ایران و لبنان دارای زمینه مساعدی برای گسترش همکاری‌ها و حجم مبادلات است، اظهار کرد: ظرفیت دو کشور بیش از آن چیزی است که اکنون شاهد آن هستیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که با سوریه دیدگاه‌های مشترک داریم، گفت: با هرگونه دخالت خارجی در سوریه و منطقه مخالف هستیم و ما می‌دانیم مقاومت مردم سوریه، پشتیبان روحی مردم و ملت سوریه را به دنبال دارد و هیچ کسی از خارج سوریه و برخی کشورهای اروپایی و مرتجع منطقه نمی‌تواند تصمیم بگیرد که چه کشوری باید در سوریه حکومت کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ولایتی ، سوریه ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار