گزارش اکونومیست:

مهاجران در آمریکا، در آرزوی نفس‌ کشیدن رایگان

اکونومیست نوشت آمریکا پذیرش مهاجران را در سال‌های آینده افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکونومیست، یوسف شهروند مصری ساکن شیکاگو، سه سال پیش پس از آنکه خانه‌اش در مصر ویران و خودرویش آتش گرفت، به همراه خانواده خود به بهانه سفر کاری به آمریکا مهاجرت کرد. سپس از دولت آمریکا درخواست پناهندگی کرد. جلسه رسیدگی به درخواست پذیرش وی که قرار بود این هفته در دادگاه مهاجرت شیکاگو برگزار شود، به بهمن ماه سال 1395 موکول شد. این مهاجر دوست دارد به دانشگاه برود؛ اما تا زمانی که درخواست پناهندگیش در صف انتظار است، نمی‌تواند اقدام به درخواست کمک مالی برای تحصیل کند. 

او به ناچار روزها صندوقدار یک پمپ بنزین و شب‌ها راننده تاکسی است. مورد یوسف غیرعادی نیست. بررسی تعدادی از درخواست‌‌های پناهندگان در شیکاگو، سال 1398 انجام خواهد شد. با این وجود، آمریکا هنوز هم برای مهاجران و پناهجویان در سرتاسر جهان به عنوان کشوری بخشنده شناخته می‌شود.

پس از جنگ جهانی دوم، 650 هزار مهاجر اروپایی به آمریکا سرازیر شدند. همچنین آمریکا یکی از بزرگترین مشارکت کنندگان در برنامه جهانی غذای سازمان ملل است. در بحران مهاجران در اروپا نیز آمریکا 70 هزار مهاجر را پذیرفت. کاخ سفید وعده داده در سال مالی آینده 85 هزار مهاجر را پذیرش کند که از این میان 10 هزار مهاجر از آوارگان سوری خواهند بود. برنامه دوره بعدی نیز پذیرش 100 هزار مهاجر خواهد بود. مایکل مک کول، نماینده جمهوریخواه ایالت تگزاس با ارائه طرحی خواستار پذیرش مهاجران سوری بیشتر شد.

کاتلین نیولند، اندیشمند "موسسه سیاست مهاجرت" اعلام کرد استقرار مهاجران، احتمال انجام عملیات تروریستی به وسیله تروریست‌های بالقوه را به شدت کاهش می‌دهد. از زمان عملیات تروریستی 11 سپتامبر در نیویورک، 745 هزار مهاجر در آمریکا ساکن شده‌اند. با این وجود، در این مدت تنها 2 مهاجر عراقی در ایالت کنتاکی به دلیل کمک به تروریست‌های القاعده در عراق، دستگیر شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار