حسینی: مصوبه تثبیت شن‌های روان همچنان در خواب زمستانی است

رئیس فراکسیون احیای تالاب هامون گفت: تغییر اقلیم ،کاهش نزولات جوی ،عدم وجود حفظ آب و طوفان‌های شن و ماسه از اساسی‌ترین مشکلات احیای تالاب هامون است.

دولت باید به دنبال حقابه‌ هامون باشد/مصوبه تثبیت شن‌های روان همچنان در خواب زمستانی استسید باقر حسینی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تغییر اقلیم کاهش میزان نزولات جوی و عدم وجود حقابه هامون دلایلی هستند که مانع از احیای این تالاب می‌شوند.

وی تاکید کرد: بحث حقابه تالاب هامون، دولت باید جدای از حقابه شرب و کشاورزی به صورت جدی پیگیری کند که این کار نیز باید از طریق رایزنی و پیگیری‌های وزارت امور خارجه نیرو و سازمان محیط زیست انجام گیرد.

رئیس فراکسیون هامون با اشاره به وقوع طوفان‌های شن و ماسه و مدفون شدن برخی روستاها در این منطقه تصریح کرد: اگر نتوانیم آبی برای تالاب فراهم کنیم باید به تثبیت شن‌های روان بپردازیم که راهکارهایی زیادی در این زمینه وجود دارد و کشور چین در مقابله با طوفان شن و ماسه موفق بوده است بپردازیم که راهکارهایی زیادی در این زمینه وجود دارد و کشور چین در مقابله با طوفان شن و ماسه موفق بوده است.


وی افزود:دولت باید هزینه‌های زیادی برای جا به جا کردن ماسه‌های بادی متقبل شود و مصوبه سال 93 را که در خصوص تثبیت شن‌های روان بود را به اجرا در آورد.

وی در پایان گفت: متاسفانه کار گروهی برای احیای تالاب هامون تاکنون در حد حرف و سخن  تشکیل شده ولی عملا هیچ فعالیتی نداشته است و باید باز نگری عملی در این کار گروه انجام شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: تالاب ، هامون ، شن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار