سرمایه گذاری محصولات دانش‌بنیان بر اساس اهداف سند 1404

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی گفت: یکی از خبرهای مهم معاونت علمی سرمایه گذاری محصولات دانش‌بنیان بر اساس اهداف سند 1404 است.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود شیخ زین الدین معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست تخصصی بررسی نقاط قوت و ضعف شرکت‌های دانش‌بنیان در سالن اجلاس سران گفت: اجرایی شدن قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به تاخیر افتاده است و در مقوله اقتصاد دانش‌بنیان کمتر به جنبه‌های اجتماعی و اقتصادی این مساله توجه شده در حالی که اقتصاد دانش‌بنیان یک مقوله کاملا اقتصادی نیست بلکه باید به جنبه‌های اجتماعی آن نیز توجه داشته باشیم. 

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از اهداف مهم معاونت علمی سرمایه گذاری محصولات دانش‌بنیان بر اساس اهداف سند 1404 است که بنابراین اهداف 50 درصد PPG از طرف محصولات خارجی می‌باشد که 400 هزار میلیارد دلار سود آن می‌باشد.

شیخ زین‌الدین بیان کرد: تاکنون به دارایی‌های کشور به شکل ملموس نگاه کرده‌ایم ولی لازم است دارایی‌هایی غیر ملموس هم توجه داشته باشیم که این زمینه با کاهش قیمت نفت پر رنگ شده است. 

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی با اشاره به وظایف شرکت‌های دانش‌بنیان خاطر نشان کرد: یکی از وظایف معاونت و شرکت‌های دانش‌بنیان این است که با فعالان سرمایه گذاری تعامل ایجاد کنند،تجربه نشان داده زمانی که سرمایه‌گذاران وارد می‌شوند مسائل حقوقی زودتر انجام می‌شود، نمونه گمرک جمهوری اسلامی که در آن به معاملات خوبی رسیده‌ایم.

وی در پایان عنوان کرد: ما باید بتوانیم زیست بوم و اکوسیستم کشور را به گونه‌ای ایجاد کنیم که یک جریان فعال اقتصادی برای سرمایه گذاران ایجاد شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار