تبریز؛

بیکاری مشکل جدی افراد پاک شده در مراکز ترک اعتیاد

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی مشکل اصلی بازگشت افراد پاک شده به سوی مواد مخدر را در بیکاری و نبوداشتغال دانست .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ محمدعلی نصرتی در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان اسکو آذربایجان شرقی را پاک ترین استان در کشور از نظر مواد مخدرواعتیاد عنوان کرد و گفت: با تدابیر اندیشیده شده در امر مبارزه با مواد مخدر شاهد کاهش آمار جرم و جرایم ناشی از مواد مخدر در این استان بودیم به طوری که مبارزه با مواد مخدر در آذربایجان شرقی دراولویت سوم به عنوان مهمترین معضل اجتماعی بشمار می رود.

وی مهمترین معضل اجتماعی استان را در بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان عنوان کرد و گفت : تا زمانی که مشکل بیکاری و ایجاد فرصت اشتغال برای افراد پاک شده بوجود نیاید عوارض این معضل گریبانگیر اجتماع خواهد بود .

وی استفاده از ظرفیت خیرین در امر مبارزه با مواد مخدر در این استان را مطلوب دانست و گفت : کل اعتبار مدیریت مراکز ماده 16 استان آذربایجان شرقی از طریق خیرین جامعه تامین شده و آذربایجان شرقی هم استفاده از این ظرفیت را در اولویت خود قرار داده است .

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی از آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی خواست تا با پرداختن به مسائل اخلاقی و تربیتی در کنار مسائل اموزشی نسبت به آگاهی بخشی به جوانان و قشر دانشجو و دانش آموز اقدام نموده و سطح آگاهی خانواده ها و جامعه را بالا ببرند .

فرماندار اسکو هم گفت : برگزاری کلاس های اموزشی و ارتقا آگاهی عموم افراد جامعه باعث کاهش گرایش جوانان به مواد مخدر و مصرف ان خواهد شد .

حیدر صادقی گفت: اعتیاد و مواد مخدر در سطح شهرستان اسکو به عنوان چهارمین معضل اجتماعی در این شهرستان محسوب می شود و مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان با جدیت انجام می گیرد .
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.