مخالفت حامد کرزی با ادامه حضور نظامیان امریکایی در افغانستان

رئیس جمهور پیشین افغانستان می‌گوید با حضور نظامیان امریکایی در افغانستان، تروریسم در این کشور افزایش یافته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حامد کرزی در بیانیه‌ای گفت: عملیات نظامی آمریکا در افغانستان که از سال 2011 آغاز شده است، تنها اوضاع سیاسی را در این کشور وخیم‌تر کرده است.

پنجشنبه گذشته، باراک اوباما رئیس جمهور امریکا برنامه جدیدی را برای ادامه حضور نظامیان این کشور در افغانستان پس از سال 2016 اعلام کرد.

بر اساس برنامه قبلی قرار بود تمامی نظامیان امریکایی تا پایان سال 2016 خاک افغانستان را ترک کنند اما براساس طرح جدید، 9 هزار و 800 نظامی تا پایان سال 2016 و 5 هزار و 500 نظامی امریکایی پس از آن نیز در خاک افغانستان حضور خواهند داشت.

در بیانیه رئیس جمهور پیشین افغانستان آمده است: «حضور نظامیان خارجی در افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم، نه تنها باعث از بین رفتن تروریستم نشده است، بلکه طی حضور آن‌ها تروریسم قدرت بیشتری گرفت.»

کرزی افزود: مردم افغانستان 14 سال پیش تنها به امید توقف تروریسم و ایجاد صلح در کشور با حضور نظامیان خارجی موافقت کردند.
مخالفت حامد کرزی با ادامه حضور نظامیان امریکایی در افغانستان
در ماه‌های اخیر دولت افغانستان با قدرت‌گیری مجدد گروه پیکارجوی طالبان و حضور گروه تروریستی داعش در چند استان این کشور مواجه شده است.

امریکا و هم‌پیمانانش سال 2001 به بهانه طرح موسوم به «مبارزه با ترور» به افغانستان حمله و طالبان را از قدرت برکنار کردند؛ با این وجود پس از گذشت 14 سال ناامنی همچنان در سراسر این کشور آسیایی موج می‌زند.

منبع: پرس تی وی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار