رویا خوشبخت:

تصویر عاشورا گویاترین تصویر است

ایده‌ اصلی در خلق آثار هنری با مضمون عاشورا حاکی از شنیده‌های هنرمند از آن واقعه است.

رویا خوشبخت هنرمند نگارگر در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: برای کار کردن با مضمون عاشورا و امام حسین (ع) هنرمند ایده اصلی را از شنیده‌هایش دریافت می‌کند و بعد با ترکیب‌بندی درست و استفاده از ابزارهای مناسب به اجرای اثر هنری می‌پردازد.

وی افزود: من به عنوان یک نگارگر چندی پیش تابلویی را با عنوان سید الشهدا کار کردم که در آن چند خیمه و چادر را به تصویر کشیدم و کلاه خود امام حسین (ع) را روی زمینه آب و خون ترسیم کردم، در آن تابلو هم به اهمیت آب در واقعه کربلا اشاره کردم و هم خون شهدا را در نظر داشتم.

وی خاطرنشان کرد: آفرینش آثار این چینی ریشه در ذهن و گرایشات هنرمند دارد و به اعتقاد من خیلی خوب می‌شود اگر سازمان‌های فرهنگی و هنری و جشنواره‌هایی مثل فجر که همه ساله برگزار می‌شوند در این زمینه هم فراخوان داده و هنرمندان را به خلق اثر در این زمینه تشویق کنند.

خوشبخت ادامه داد: عاشورا و مضامین این چنینی همیشه مخاطبان خاص خود را دارد و بیننده آثار به راحتی با آن‌ها ارتباط می‌گیرد چرا که تصویر این وقایع بسیار گویا نیست و هر کس با چشم دل می‌تواند نظاره‌گر تلفیق هنر و عرفان باشد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار