رتبه 39 بارندگی کشور در دوره درازمدت 47 ساله

مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران گفت: در سال آبی گذشته، کشور از نظر میزان بارندگی در رتبه 39 از دوره درازمدت 47 ساله قرار گرفت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدرضا حاج رسولی ها روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در محل شرکت مادرتخصصی مدیریت آب ایران، اظهار داشت: میزان بارندگی ها در سال آبی 94 - 1393 مقدار 197 میلیمتر بود که نسبت به سال آبی گذشته 10 درصد و نسبت به میانگین درازمدت 47 ساله، 18 درصد کاهش نشان می دهد که براثر خشکسالی های پیاپی به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به افزایش هشت درصدی بارش ها در حوزه آبریز دریای خزر و کاهش 38 درصدی در حوزه آبریز دریای عمان نسبت به دوره دراز مدت، گفت: بیش از 50 درصد مخازن سدها در این دو حوزه آبریز واقع شده که همراه با حوزه مرکزی(که حیاتش بستگی به بارندگی های به هنگام دارد) حوزه اصلی آبریز کشور را تشکیل می دهد.

حاج رسولی ها با اشاره به کاهش 45 درصدی بارندگی در حوزه آبریز استان خوزستان و کاهش 56 درصدی در حوزه آبریز استان هرمزگان نسبت به دوره درازمدت، تصریح کرد: حساسترین و بحرانی ترین وضعیت آبی در سال آبی گذشته در استان هرمزگان مشاهده شد اما نتوانستیم مخازن سدهای این استان را آبگیری کنیم.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار