عدم تجمیع بیمه‌ها به ضرر مردم و برخلاف منافع ملی است

قائم مقام وزیر بهداشت بر لزوم افزایش کیفیت خدمات سازمان های بیمه گر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب دا، دکتر ایرج حریرچی شب گذشته در برنامه تیتر امشب شبکه خبر  با بیان این که تجمیع بیمه ها مطابق قانون امری ضروری و اجتناب ناپذیر است، گفت: در این مرحله تاریخی از اجرای طرح تحول سلامت به عنوان بزرگترین پروژه اجتماعی دولت تدبیر و امید باید همه اعضاء دولت، وزارتخانه ها و سازمان های تابعه با هماهنگی یکدیگر اقدام به حل مشکلات فراروی این طرح مثل تاخیر بیمه ها در مطالبات ارائه کنندگان خدمات بهداشتی و درمانی کنند.

وی افزود: در این برهه زمانی عدم تجمیع بیمه ها به ضرر مردم و برخلاف منافع ملی است و با تجمیع درست و علمی می توان منافع همه اقشار از جمله کارگران، کشاورزان و کارکنان دولت را به طور مناسب تامین کرد.
 
قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به این که 83 درصد منابع مالی بیمارستانی از طریق نظام بیمه ای تامین می شود، افزود: از این میزان 58 درصد آن صرف تامین حقوق و دستمزد کادر بیمارستان می شود  که آخر ماه هم باید به کارمندان پرداخت شود.

دکتر حریرچی  با اشاره به معوقه بیمه ای سالهای 93 و 94 خاطرنشان کرد: ما هنوز در پرداختی های سال 93 دچار مشکل و اختلال هستیم زیرا از معوقه بیمه ای سال 93 میزان مطالبات باقی مانده عددی معادل 13 درصد است و از مطالبات برای سال 94 فقط 6 درصد پرداخت شده که ما از بیمه ها طلب داریم و هنوز دریافت نکرده ایم.

وی ضمن اشاره به اساسنامه بیمه سلامت ایرانیان گفت: در این اساسنامه پیش بینی شده است که برای حفظ حقوق بیمه شدگان و ایجاد رقابت و کارایی بیمه ها ، باید سازمان های بیمه گر کیفیت خدمات خود را افزایش دهند و بسته های پایه ای بیمه سلامت را به روز کنند.

دکتر حریرچی افزود: وزارت بهداشت به عنوان متکفل 79 میلیون نفر و متولی سلامت آنها ، دلسوز تندرستی مردم است و تلاش می کند که برای تداوم اجرای طرح نظام سلامت ، بیمه ها تجمیع شود هر چند ممکن است در مسیر انجام این کار و زمان بندی اجرا اختلاف نظرهایی هم باشد ولی دوستان وزارت رفاه هم بر تجمیع منابع و استاندارد سازی رفتار خرید سازمان های بیمه گر تاکید دارند.
 
 تجمیع بیمه ها و جلوگیری از ظلم مضاعف بیمه شدگان
در بخش دیگری از این گفت و گو حسنعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به پرداخت حق بیمه کارمندان دولت به صورت تامین اجتماعی گفت: بسیاری از کارمندان دولت بیمه تامین اجتماعی یا همان بیمه کارگری هستند که در صورت بازنشستگی از حداقل حقوق و مزایا بهره مند می شوند.

 رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه گفت: به نظر می رسد در بحث تجمیع بیمه ها باید کار کارشناسی صورت بگیرد زیرا بسیاری از افرادی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند عملا از خدمات بیمارستانی این بیمه بهره مند نخواهند شد، زیرا بیمارستان های تامین اجتماعی در چند کلان شهر محدود شده است و این به معنی ظلم مضاعفی است که در حق این دسته از بیمه شدگان اعمال شده است.

دکتر شهریاری با بیان این که اگر بیمه ها بخواهند با روند کنونی کار را ادامه دهند بسیاری از سیاست ها و برنامه ها اجرا نخواهد شد، گفت: بیش از چهار هزار نفر از پزشکانی که برای اجرای طرح تحول نظام سلامت مطب های خود را بسته اند و به بیمارستان ها آمده اند با بروز مشکلات پرداخت، بیمارستان ها را رها می کنند و مطب های خود را بازگشایی خواهند کرد که در این صورت بازنده اصلی مردم هستند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار