مشهد؛

آماده‌سازی 19 پارکینگ موقت و دائم در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی

شهردار منطقه ثامن گفت: بــا توجــه بــه اهمیــت وجــود فضاهایـی برای پـارک خودروهـای عزاداران حسینی در ایام محرم، 19 پارکینگ موقت و دائم موجود در سطح منطقه برای پارک خودروهای زائران و مجاوران آماده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید ضمیری اظهار کرد: سـالیانه با فرارسـیدن ایـام محرم، منطقـه ثامـن پذیـرای خیـل عظیـم عـزاداران حسـینی(ع) اسـت کـه از سراسـر نقـاط ایـران و حتــی کشــورهای همســایه بــرای عــزاداری بــه حــرم علی بن موســی الرضا(ع) می‌آینــد.

وی با بیان اینکه در ایــن ایــام بــرای برگــزاری بهتــر مراســم ســوگواری ســالار شــهیدان برنامه‌های ویژه‌ای توسط معاونت خدمات شهری ثامن در دستور کار قرار می‌گیرد، گفت: ضمن همکاری با هیئت‌ها و عزاداران حسینی و همزمــان بــا ســیاه پوش کردن خیابان‌هــای منتهــی بــه حــرم مطهر، طرح‌هــای ویــژه دیگــری از جملــه آماده‌باش و افزایش تعداد نیروهای خدماتی منطقه برای ایام محرم تا سه برابر شرایط عادی در نظر گرفته شده است.

ضمیری با اشاره به این که نظافت معابــر به صورت شــبانه‌روزی در کل ایام انجــام می‌گیــرد، تاکید کرد: در این ایام افزایش ماشین‌آلات مکانیزه رفت و روب، جمع‌آوری زباله و شستشوی کلیه معابر اصلی و دوربرگردان‌های حرم مطهر نیز صورت می‌گیرد همچنین بــرای حفــظ امنیــت در زمان برگزاری مراســمات، تمــام مخازن بــزرگ زبالــه از معابر اصلی خارج و سطل‌های ثابت واژگون خواهد شد.

شهردار منطقه ثامن بیان کرد: با توجه به خدمت‌رسانی 24 ساعته کلیه واحدها در این منطقه در طول سال افزایــش نیروهــای رفــع ســدمعبر نیز صورت می‌گیرد و بــا برنامه‌هایــی چــون جلوگیــری از چادرخوابــی و اتــراق در ســطح منطقــه، جمــع‌آوری متکدیــان و کــودکان خیابانــی بــا خــودروی ون و جمــع‌آوری موتورســیکلت‌ها از ســطح پیاده‌روهــا و دوربرگردان‌هــای حــرم مطهــر به بهتــر برگــذار شــدن مراســمات کمــک خواهد شد.

وی ادامه داد: افزایــش تعــداد چشــمه‌های فعــال موجــود از 295 بــه 327 چشــمه، افزایــش ســاعات کار ســرویس‌های بهداشــتی ســطح منطقــه به صــورت 24 ســاعته و نظــارت پیوســته به منظــور برطــرف کــردن رفــع نقــص احتمالــی و همچنین تامین 2 دستگاه تانکر آب پشتیبان از دیگــر فعالیت‌هــای ایــن منطقه به منظــور رفــاه حــال زائــران اســت.

ضمیری با اشاره به پارکینگ‌های سطح منطقه افزود: بــا توجــه بــه اهمیــت وجــود فضاهایـی برای پـارک خودروهـای عزاداران حسینی در ایام محرم، پاک‌ســازی و تســطیح و آسفالت زمین‌هــای خالــی و آمــاده کــردن آنهــا بــرای اســتفاده به صــورت پارکینــگ، بــرای زائـران انجـام گرفتـه اسـت.

شهردار منطقه ثامن خاطرنشان کرد: در همین راستا 19 پارکینگ موقت و دائم موجود در سطح منطقه به مساحت بیش از 59 هزار مترمربع با ظرفیت بالغ بر 2300 خودرو برای پارک خودروهای زائران و مجاوران آماده شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به حساسیت منطقه و حضور بالای زائران و مجاوران، صدور مجوز حفاری در این ایام ممنوع شده است، گفت: همچنین به اکثر پروژه‌ها و کارگاه‌ها نیز در جهت مناسب‌سازی اطراف آن در این ایام اخطار داده می‌شود.

ضمیری با اشاره به رنگی کردن آبنماهای موجود در منطقه در ایام تصریح کرد: با توجه به افزایش تعداد زائرین و مجاورین در این ایام و جهت جلوگیری از تخریب فضاهای سبز در میادین منطقه اکیپ‌های نگهداری فضای سبز مستقر می‌شوند.

شهردار منطقه ثامن افزود: همچنین در این ایام جهت جلوگیری از پخش نذورات و فروش مواد غذایی و غیر بهداشتی و غیر مجاز نیز اکیپ‌های رفع سد معبر و مرکز بهداشت به صورت همزمان گشت‌هایی را در منطقه خواهند داشت.

وی در پایان گفت: برای جلوگیری از خطرات و نیز حفظ زیبایی و آراستگی شهر نیز جایگاه‌های ویژه‌ای برای نذورات شمع در شام غریبان در سطح منطقه نصب خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.