اصفهان؛

رونمايی از نقشه جامع شهروندی تاپايان مهرماه

رئيس كميسيون فرهنگی واجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نقشه جامع فرهنگ شهروندی تاپایان مهرماه رونمایی می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اصغر آذربايجاني گفت: از جمله ضروريات توسعه متوازن در حوزه ي شهري استفاده از ظرفيت ها و گزاره هاي حوزه فرهنگي اجتماعي است كه بايد نگاه ويژه اي داشته باشيم.

وي درادامه به سخنان رهبري در خصوص شوراها و شهرداري و تاكيد ايشان به حوزه فرهنگ اشاره كرد و افزود:كار شهرداري ها فقط ساخت وساز نيست و مسايل فرهنگي اجتماعي شهر نیز بسيارمهم است.

آذربايجاني با اشاره به اینکه در زمان فعلي با ارتقاكيفيت زندگي شهروندان، ارتقا فرهنگ عمومي و سرمايه اجتماعي مواجه هستيم ، تصریح کرد: رضايت از زندگي از جمله ضروريات دنياي كنوني ماست كه ما را ناچار مي كند بارويكرد و نگاه متفاوت در حوزه ي مديريت شهرها ، نگاه شهروندمداري و توانمندسازي محلات مانند توزيع عادلانه خدمات داشته باشيم.

رئيس كميسيون فرهنگي واجتماعي شوراي اسلامي شهر اصفهان در ادامه افزود: يكي از مطالبات جدي كه در دوره ي چهارم شوراي شهر در برنامه هاي مديريت شهری پيگيري شد مصوباتي است كه در حوزه ي فرهنگي واجتماعي بود.

وي به 3 بخش مورد مطالبه درحوزه ي فرهنگي واجتماعي اشاره كرد و ادامه داد: در حوزه فرهنگي و اجتماعي به بخش هاي كالبدي، محتوايي و فرآيند برنامه ريزي نگاه ويژه اي شده است.

آذربايجاني در ادامه تصريح كرد: در بخش كالبدي در حوزه ي فرهنگي اتفاقات خوبي در زمينه توسعه اين موضوع انجام پذيرفت كه مي توان به تقويت ابعاد سخت افزاري وافزایش بودجه فرهنگی شهر اشاره کرد.
وي در ادامه افزود: ما سهم بودجه فرهنگی و مسايل سخت افزاري در اين حوزه را به صورت جدي در برنامه هاي مديريت شهري پيگيري كرديم.

عضو شوراي اسلامي شهر اصفهان به حوزه نرم افزاري اشاره كرد و اظهار داشت: در اين حوزه نیز تهيه شناسنامه محلات ، توسعه مراكز فرهنگي و تدوين نقشه جامع فرهنگ شهروندي انجام شده كه تا پايان اين ماه شاهد رونمايي ازاين نقشه خواهيم بود.

آذربایجانی با اشاره به منشور شوراي شهر در دوره چهارم ادامه داد: در منشور شورای چهارم در چند بند مطالبات فرهنگی آمده است که باعث شد اتفاقات خوبی رقم بخورد.
وی بیان کرد: با توجه به رکود، در حالی که بودجه رشد چندانی پیدا نکرد اما چند ردیف به خاطر اهمیتشان افزایش قابل توجهی داشت از جمله بودجه فرهنگی که 80 درصد و بودجه مراکز فرهنگی از 5.5 به 7 میلیارد افزایش پیدا کردند.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان در پايان یکی از افتخارات اصفهان نسبت به بقیه شهرها را مشاركت مردم اين شهر دانست و افزود: نگاه عدالت محور، استفاده از سرمايه هاي فرهنگي اين شهر و ظرفيت هاي مردم اين شهر بار دولت را به دوش مي كشند تا این خلاهايي كه حاكميت نتوانسته پركند را به حداقل برساند .


انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.