ناتو بزرگ‌ترین رزمایش خود را برگزار می‌کند

ناتو در واکنش به آنچه «تهدیدهای امنیتی اخیر» می خواند، بزرگ‌ترین رزمایش نظامی خود در 13 سال اخیر را برگزار می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، ژنرال الکساندر ورشبو، معاون دبیر کل ناتو، در یک نشست خبری گفت رزمایش «محل اتصال نیزه سه‌ شاخه» نشان خواهد داد که ناتو «می‌تواند با همه چیز، از درگیری‌های نظامی متعارف گرفته تا فنون ظریف جنگ ترکیبی و تبلیغات مقابله کند.»

 وی گفت وضعیت ژئوپولتیکی از زمانی که آخرین بار چنین رزمایشی در دوران جنگ سرد برگزار شد ناپایدارتر است. بر این اساس در این رزمایش 36 هزار سرباز، ملوان و خلبان از بیش از 30 کشور عضو پیمان آتلانتیک شمالی شرکت خواهند کرد.

ورشبو این سخنان را با اشاره به پیوستن شبه جزیره کریمه به روسیه، حمایت مسکو از نیروهای هوادار روسیه در اوکراین، حمله روسیه به مواضع پیکارجویان در سوریه و گسترش گروه‌های تروریستی در لیبی و سوریه بیان کرد.

 وی گفت در دنیای جدید، ناتو و هم‌پیمانان آن باید بتوانند «سریع و قاطعانه اقدام کنند.»

 این مقام ناتو افزود مرکز عملیاتی این رزمایش در شهر تراپانی جزیره سیسیل ایتالیا خواهد بود و از روز چهارشنبه آغاز و با گسترش به آب‌های اسپانیا، پرتغال و آب‌های هم‌جوار، در اوایل نوامبر پایان می‌یابد.

 ورشبو تاکید کرد دشمن فرضی در رزمایش ناتو «یک کشور بزرگ عضو ائتلاف» کوچک است که در ابعاد مذهبی و قومی ایجاد بحران می‌کند و با استفاده از ابزار تروریسم و حملات سایبری امنیت انرژی و آزادی ناوبری در دریاها در معرض تهدید قرار می‌دهد.  

 با این حال ورشبو این احتمال را که دشمن فرضی در این رزمایش روسیه تکذیب کرد.

 معاون دبیر کل ناتو افزود: «نباید گفت که به برخی چالش‌هایی‌ که با آن مواجه هستیم و نیروهای خود را برای آن آزمایش می‌کنیم مشابه چالش‌هایی است که در صورت درگیری با روسیه خواهیم داشت.»

گفتنی است در پی پیوستن شبه جزیره کریمه به فدراسیون روسیه پس از برگزاری یک همه‌پرسی مردمی، روابط اتحادیه اروپا و آمریکا با روسیه دچار تنش شدید شده است.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار