یاسوج ؛

واقعه عاشورا درس بصیرت افزایی برای مسلمانان در تمام دوران است

استاد دانشگاه یاسوج و نویسنده آثار عاشورایی گفت: واقعه عاشورا درس بصیرت افزایی برای مسلمانان در تمام دوران هاست.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج حجت الاسلام امرالله اندرزیان با اشاره به وقایع قبل از عاشورای سال 61 افزود: آن کسانی که برای سید الشهدا (ع) نامه نوشتند و او را دعوت کردند مسلمان بودند.

وی اظهار کرد: در واقع مسلمانان با دعوت امام حسین (ع) و عقب نشینی از وعده های خود از عوامل حوادث عاشورای سال 61 بودند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: دنیاخواهی، غفلت و در دام وعده های دشمن افتادن مسلمانان باعث دور شدن آنها از اطراف حسین بن علی (ع) وقوع تلخ ترین واقعه تاریخ شد.

اندرزیان تصریح کرد: ایثار،صداقت و بصیرت از ویژگی های امام حسین (ع) و یاران اوست که مکتب عاشورا را برای همبشه در ذهن جهانیان ماندگار کرد.

وی ظلم ستیزی را از پیام های واقغه عاشورا دانست و گفت: شکست سپاه 72 نفری امام حسین (ع) در برابر یاران انبوه دشمن قابل پیش بینی یود اما یاران سید الشهدا تا آخرین قطره خون خود برای دفاع از حق جنگیدند.

وی برپایی آیین های عزاداری متناسب با سیره امام حسین (ع) و تشریح اهداف امام سوم شیعیان در عاشورا را ضروری دانست.
اندرزیان پرهیز از خرافه گویی و اغراق در مداحی ها را مورد تاکید قرارداد.

وی با بیان اینکه برخی خرافه گویی ها آسیب های جدی به مکتب عاشورایی امام حسین(ع) وارد می کند،تصریح کرد: مداحان باید با بصیرت شناسی زمینه برپایی محافلی سالم و با ترویج سیره سیدالشهدا (ع) را فراهم کنند.

وی اظهار کرد: مداحان با مطالعه جدی در اهداف امام حسین (ع) در واقعه عاشورا و اشعار معتبر با سبک های متعارف نقش اثرگذاری در برگزاری آیین های عاشورایی واقعی دارند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.