واشینگتن تايمز: اوباما و نتانياهو باز هم درباره ايران بحث می‌کنند

یک روزنامه آمریکایی با طرح این ادعا که ایران توافق هسته‌ای را نقض خواهد کرد، نوشت نتانیاهو برای اینکه مطمئن باشد اوباما از پشت به او خنجر نمی‌زند، با وی گفتگو می‌کند.

واشینگتن تايمز: اوباما و نتانياهو باز هم درباره ايران بحث می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز در مطلبی نوشت: زمانی که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در نهم نوامبر (۱۷ آبان) امسال در واشنگتن با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، دیدار کند، مطمئنا یکی از نگرانی اصلی نتانیاهو این خواهد بود که بفهمد منظور آمریکا از «نقض» در توافق هسته‌ای که با ایران امضا کرده است، چیست. 

زالمان شوال، سفیر سابق اسرائیل، در آمریکا پس از سخنرانی‌اش در مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی در واشینگتن در گفت‌و‌گو با خبرنگار واشینگتن تایمز، با توجه به بی‌میلی رئیس جمهور آمریکا برای انجام دادن اقدامات شدید در چالش‌های خارجی مختلف، گفت که خیلی خوش بین نیست آمریکا در صورت نقض توافق، کاری بیشتر از تصویب قطعنامه علیه ایران انجام دهد. 

 وی مدعی شد: «ایران به فعالیت‌های خود برای ساخت بمب اتمی و سامانه موشکی‌اش ادامه می‌دهد تا از آن‌ها علیه اهداف تعیین شده - اسرائیل و احتمالا آمریکا- استفاده کند. سناریوی قابل تصور این است که ایران احتمالا با کمک کره شمالی به اسرائیل حمله و تهدید کند به یک یا چند شهر آمریکا حمله موشکی خواهد کرد. حداقل می‌توان انتظار داشت عوامل ایران در آمریکا به حملات تروریستی دست بزنند.» 

شوال در سخنانش در واشنگتن تاکید کرد: هشتاد و پنج درصد اسرائیلی‌ها، ایران هسته‌ای را تهدیدی برای موجودیت اسرائیل قلمداد می‌کنند و تقریبا همین میزان از مردم اسرائیل معتقدند توافق هسته‌ای با ایران جلوی دست یابی تهران به بمب اتمی را نخواهد گرفت. 
شوال دی ادامه ادعاهای بی‌اساس خود گفت: ایران احساس می‌کند توافق هسته‌ای و موضع آمریکا درباره افزایش حمایت‌هایش از حزب الله، حماس و جهاد اسلامی فلسطین، رژیم بشار اسد در سوریه و حتی مقابله مستقیم و غیر مستقیم با منافع و خواسته‌های واشینگتن در عراق، یمن و کشورهای حوزه خلیج (فارس)، یک ابزار تشویقی است و آن را قدرتمند کرده است. 

وی ادعا کرد: این موضوع بسیار مهم است. حتی اگر ایران توافق هسته‌ای را نقض نکند و برنامه‌اش برای ساخت بمب اتمی ادامه ندهد، می‌تواند از طریق گروه‌های نیابتی مختلفش بر تروریسم دامن بزند. 

شوال گفت: در سالهای گذشته بین آمریکا و اسرائیل اختلافات بسیاری درباره مسائل سیاسی وجود داشت، اما این بار موضوع کاملا فرق می‌کند. رئیس جمهور آمریکا به هیچ کس اجازه نخواهد داد علیه این دستاوردش (دستیابی به توافق ایران) اقدامی انجام دهد، این درحالی است که نخست وزیر (رژیم صهیونیستی) به شدت درباره تهدید علیه موجودیت این رژیم از سوی ایران نگران است. برهمین اساس نتانیاهو می‌خواهد ریسک و همه سرمایه سیاسی خود را در آمریکا هزینه کند. 

واشنگتن تایمز در انت‌ها ادعا کرد: هرچند اوباما همیشه اطمینان می‌دهد که از اسرائیل حمایت می‌کند، اما با توجه به اینکه احتمالا ایران توافق هسته‌ای را نقض خواهد کرد و به حمایت از تروریسم ادامه می‌دهد، نتانیاهو باید مطمئن شود زمانی که اوباما از وی می‌خواهد به وی اعتماد کند، از پشت به او خنجر نخواهد زد.




انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار