ساری؛

فعالیت 246 متولی موقوفه در سامانه جامع موقوفات مازندران

246 متولی موقوفه در سامانه جامع موقوفات مازندران فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ رئیس اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: 246 متولی موقوفه در مازندران با سامانه جامع فعالیت می‌کنند

رشید رضاپور افزود: همه تلاش کنیم تا امانت موقوفات را به نحو احسن امانت داری کنیم.

رئیس اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان اینکه متولیان امانتدار واقعی و حقیقی برای موقوفات هستند، گفت: متولیان باید در این راه دقت و حساسیت لازم را داشته باشند.

رضاپور افزود: با توجه به راه اندازی سامانه جامع موقوفات و انجام دادن تمام مراحل مالی و کاری موقوفه در این سامانه، بر متولیان ایجاب می کند که تمام مراحل هر موقوفه را از طریق سامانه جامع انجام دهد که این روند در استان در حال پیشرفت است.

وی از وجود 753 متولی موقوفه در استان خبر داد و گفت: 246 متولی در سامانه فعالیت دارد که این امر با ارائه آموزش های لازم در حال پیشرفت است.

رئیس اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان اینکه 718 موقوفه غیر متصرفی داریم، افزود: متولی امانتدار موقوفات است و باید از قوانین و مقررات وقف و موقوفات اطلاع کافی داشته باشد و نسبت به اجاره نامه، بودجه، عملیات مالی در سامانه، دریافت و پرداخت عواید موقوفات اطلاعات کافی داشته باشد.

رضاپور از صدور 14 هزار و 90 فقره مفاصاحساب برای موقوفات و بقاع متبرکه مازندران در 6 ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: سه نشست تخصصی با متولیان موقوفات استان نیز برگزار شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.