در مراسم تشییع پیکر احمد فهیما

قشقاوی: هیچ یک از معلمان ایرانی در امارات جریمه نشده‌اند

معاون کنسولی وزارت امور خارجه گفت: امیدواریم هر چه سریعتر وضعیت رکن آبادی تعیین تکلیف شود.

قشقاوی: امیدواریم هر چه سریعتر وضعیت رکن آبادی تعیین تکلیف شودبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "حسن قشقاوی" معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه امروز سه شنبه در مراسم تشییع پیکر احمد فهیما معاون اداره نمایندگی های خارجی اداره کل تشریفات وزارت امور خارجه که در حادثه منا درگذشت، طی سخنانی درگذشت فهیما، آقایی پور و حسینی مقدم دیپلمات های ایرانی در حادثه منا را تسلیت گفت.  
 
وی ادامه داد: 25 روز از این حادثه می‌گذرد کمیته حقیقت یاب کجاست؟. نتیجه بررسی‌ها به کجا رسید؟ این ها حرف سیاسی نیست، اینها خواسته معقول مردم و خانواده جان باختگان است که امیدوارم به آن پاسخ داده شود.

 معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر پیگیری حقوق فاجعه منا گفت: ما به عنوان دستگاه دیپلماسی تلاش می‌کنیم فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری را با تمام وجود عملیاتی کنیم. تلاش می‌کنیم با همکاری سازمان حج و زیارت وظایف ذاتی خود را در این ارتباط انجام دهیم.

قشقاوی ادامه داد: صبح امروز در کمیسیون امنیت ملی و با حضور مسئولان سازمان حج و زیارت و سایر دستگاهها و مقامات ذی‌ربط جلسه‌ای داشتیم و من از آن جلسه می‌آیم و در آن جلسه در مورد مقدمات اجرایی کردن اوامر مقام معظم رهبری که روز گذشته مطرح کردند بحث و گفت‌و گو شد.

وی افزود: ما به عنوان دستگاه دیپلماسی با تمام وجود به وظایف خود در دفاع از تمام حقوق جان باختگان کشور عمل خواهیم کرد و انتظار داریم طرف مقابل نیز مسیر سازنده‌ای را برای کشف حقیقت در پیش بگیرد،

معاون کنسولی وزارت امور خارجه پیرامون وضعیت غضنفر رکن آبادی سفیر سابق کشورمان در لبنان گفت: از خداوند می‌خواهیم که هر چه زودتر وضعیت همکار ارزشمندمان آقای رکن آبادی نیز مشخص شود تا خانواده شان از صبر و انتظار خارج شوند.

قشقاوی اضافه کرد: ما وضعیت تک تک مفقودین را جهت تعیین تکلیف تا آخر پیگیری خواهیم کرد.

وی در پایان پیرامون آخرین وضعیت معلمان ایرانی در امارات خاطرنشان کرد: هیچ معلمی جریمه نشده است و آن چه از آنها خواسته شده ودیعه است، از هرکسی که تقاضای اقامت در ابوظبی داشته باشد 5 هزار درهم ودیعه می‌گیرند تا تکلیف اقامت او مشخص می شود و بحث جریمه ای مطرح نبوده است .

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار