بجنورد؛

رتبه 27 کشوری مدارس خراسان‌شمالی به لحاظ سرانه فیزیکی ورزشی

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: مدارس خراسان‌شمالی به لحاظ سرانه فیزیکی ورزشی در رتبه 27 کشوری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، براتعلی حاتمی گفت : سرانه فضای ورزشی در مدارس استان به ازای هر دانش آموز 21 سانتی متر مربع است در حالی که این شاخص در میانگین کشوری 50 سانتی متر مربع می باشد.

وی گفت : با سفر وزیر آموزش وپرورش به استان تجهیزات هنرستان‌های فنی و حرفه ای استان متناسب با برخی از رشته ها به روز رسانی خواهد شد .

حاتمی با اشاره به ساخت استخر و سالن های ورزشی در استان گفت: با بهره برداری از این پروژه ها رتبه استان در کشور دو پله صعود خواهد کرد.

وی افزود : علی رغم پایین بودن مدارس استان از میانگین کشوری در بیشتر شاخص ها از جمله فضاهای آموزشی و ورزشی در زمینه کیفیت بخشی آموزشی حتی در برخی شاخصه ها موفق تر هم عمل می کنند.

وی با بیان این که سرانه دانش آموزان فنی و حرفه ای پنج برابر دانش آموزان عادی است،افزود: در سرانه های عادی ودانش آموزی کسری داریم وامیدواریم سرانه های مناطق محروم نیز افزایش پیدا کند.

حاتمی با اشاره به برآورد ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای مدارس خشتی و گلی پیش بینی کرد تا دو سال آینده تمامی مدارس خشتی و گلی استان حذف و نوسازی شوند.

مدیركل آموزش و پرورش استان در خصوص خرید خدمت نیزافزود: امسال ۱۱۸ كلاس ابتدایی و ۱۶ کلاس متوسطه در قالب خرید خدمات آموزشی به بخش خصوصی واگذار شده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.