سرانه در برخی مدارس توزیع می‌شود/پوشش 340 هزار نفری طرح شهاب

وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال بیش از 340 هزار دانش‌آموز تحت پوشش طرح شهاب قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر در جمع خبرنگاران گفت: از 32 اداره کل آموزش و پرورش در هر استان، یک منطقه در کلاس چهارم ابتدایی تحت پوشش طرح شهاب قرار گرفتند.

وی در خصوص کندی اجرای طرح شهاب در مدارس اظهار داشت: برای نخستین بار سال گذشته شروع اجرای این طرح بود. در سال گذشته 130 هزار دانش‌آموز تحت پوشش طرح شهاب قرار گرفتند و امسال نیز بیش از 340 هزار دانش‌آموز تحت پوشش طرح قرار گرفتند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای اجرای طرح شهاب نیروی انسانی مورد نیاز آموزش داده نشده است، تصریح کرد: یک پروژه تحقیقاتی را برای اجرای این طرح تعریف کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص ترمیم معدل دانش‌آموزان چگونه است، گفت: این مصوبه برای ترمیم معدل دیپلم در حال تدوین است.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص افزایش یا عدم افزایش ضریب سوابق تحصیلی در کنکور تصریح کرد: این ضریب از 25 درصد افزایش پیدا نکرده است و مصوبه مجلس، کمیته‌ای را برای تصمیم‌گیری در این خصوص متشکل از آموزش و پرورش، وزارت علوم و نمایندگان مجلس مشخص کرده است.

وی افزود: این کمیته مصوبه چند سال اخیر که تأثیر مثبت از طریق معدل در کنکور بود را دنبال کرد و در سال‌های بعد این تأثیر قطعی شد که امسال با توجه به اینکه آموزش و پرورش تأثیر 35 درصدی در کنکور را پیشنهاد داده بود اما این کمیته همان تأثیر 25 درصدی را تصویب کرد.

وی دلیل مخالفت این کمیته در خصوص افزایش 35 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور را عدم آمادگی اعلام کرد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: برای توزیع سرانه اولویت‌گذاری شد و به مدارسی که نیاز بیشتری داشتند این عدد تخصیص یافت.

فانی در خصوص آیین‌نامه هدایت تحصیلی نیز گفت: آیین‌نامه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان مطابق با نظام آموزشی جدید، روز گذشته برای تصویب به شورای عالی آموزش و پرورش رفته است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
باسلام خواهش میکنم زمان قطعی طرح ترمیم معدل را هم بپرسیدایا این طرح به کنکور 95 میرسد
این سوال خیلی از کنکوریهاست باتشکر
آخرین اخبار