به دنیایی از چوب خوش آمدید

دراین گزارش با دنیای عجیب وغریب چوب آشنا می شوید.

به گزارش خبرنگار اخبارداغ گروه فضای مجازی باشاه خبرنگاران جوان ؛ چوب ماده‌ای است که به وفور در طبیعت و مناطق مختلف کره‌ی زمین وجود دارد و از جمله موادی است که از دورترین زمان‌ها تا به امروز مورد استفاده‌ی بشر بوده و انسان‌ها همواره بخش مهم یا لااقل قسمتی از نیازهای مصرفی خود را از طریق این ماده که انواع و اقسام بسیار متنوع و گوناگونی دارد، تأمین کرده‌اند ضمن آن که چوب عرصه‌مناسب برای بروز ذوق، استعداد، هنر و خلاقیت صنعتگران و هنرمندان به صورت‌های مختلف بوده است.


صنايع‌دستي به مجموعه‌اي از هنر _صنعت‌ها اطلاق مي‌شود كه به‌طور عمده با استفاده از مواد اوليه‌ي بومي و انجام قسمتي از مراحل اساسي توليد به كمك دست و ابزار دستي ساخته مي‌شود.


انجام قسمتي از مراحل اساسي توليد توسط دست، ابزار و وسايل دستي. براي توليد هريك از فرآورده‌هاي دستي مراحل متعددي طي مي‌شود ولي انجام كليه‌ي اين مراحل به وسيله‌ي دست و ابزار و وسايل دستي الزامي نبوده و چنان‌چه تنها قسمتي از مراحل اساسي توليد به اين طريق انجام شود، محصول توليد شده با توجه به مواردي كه در تعريف ذكر شد، صنايع‌دستي محسوب مي‌شود.

حضور مؤثر و خلاق انسان در توليد و شكل بخشيدن به محصولات ساخته شده و امكان ايجاد تنوع و پياده كردن طرح‌هاي مختلف در مرحله‌ي ساخت اين‌گونه فرآورده‌ها. تأمين قسمت عمده‌ي مواد اوليه‌ي مصرفي از منابع داخلي. داشتن بار فرهنگي(استفاده از طرح‌هاي اصيل، بومي و سنتي)دارا بودن ارزش افزوده‌ي زياد در مقايسه با صنايع ديگر.قابليت ايجاد و توسعه در مناطق مختلف(شهر، روستا و حتي در جوامع عشايري). قابليت انتقال تجربيات و رموز و فنون توليدي به صورت سينه به سينه و يا طبق روش استاد و شاگردي است.

باصنعت چوب خلاقیتهای زیادی را می شود به خرج داد که تصاویری از چند خلاقیت درصنایع چوب درفضای مجازی دست به دست شدع است که این تصاویر را به نمایش می گذاریم.


به دنیایی از چوب خوش آمدید



به دنیایی از چوب خوش آمدید



به دنیایی از چوب خوش آمدید



به دنیایی از چوب خوش آمدید



به دنیایی از چوب خوش آمدید


به دنیایی از چوب خوش آمدید



به دنیایی از چوب خوش آمدید


انتهای پیام/
برچسب ها: دنیا ، چوب ، طبیعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.