در دوران دشوار تحریم هیچگاه تولیدات داخل متوقف نشد

مدیر کل نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت، موفقیتهای حوزه تجهیزات پزشکی را موجب بازدهی بالا در زمینه های مختلف برای کشور دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب دا؛ مهندس حسین صفوی مدیر کل نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت با با بیان این مطلب افزود: در دورانی که تحریمها افزایش یافت تولیدات داخلی چه در حوزه ملزومات مصرفی و چه در حوزه تجهیزات پزشکی، کمکهای بسیار زیادی به حوزه درمان کرد.

وی اظهار داشت: در این دوران دشوار تولیدات داخل هیچوقت متوقف نشد و حتی جاهایی که از تولیدات داخل مصرف کردیم، خوشبختانه  در مورد تامین قطعات و تعمیرات آنها نیز کوچکترین دغدغه ای نداشتیم.

 مهندس حسین صفوی همچنین افزود: زمانی که محصولات کشور های اروپایی را خریداری کرده بودیم بارها در تامین قطعات یدکی آنها به مشکل برمی خوردیم و در بسیاری از موارد دستگاهها از کار می افتاد وراه اندازی آنها با تاخیرات بسیار زیادی روبه رو می شد.

وی با بیان اهمیت تولیدات داخل در ایجاد ثروت و اشتغال هایی که برای مردم ایجاد می کند ،تصریح کرد:  موضوع قابل اتکا بودن صنعت داخل  را به عنوان ارگان نظارتی کاملاً درک کرده ایم و به آن واقفیم  لذا معتقدیم با مساعدت و تلاش  تا حدی توانستیم  در برخی حوزه ها خود کفا شویم و حتی در واردات کاهش جدی داشته باشیم.

مهندس صفوی در بخش دیگری از سخنانش به محصولات مهندسی بافت به عنوان یکی از محصولات هایتک رو به توسعه اشاره کرد و گفت: با توجه به مصرف زیادی که این محصولات دارند  و همینطور دغدغه های زیادی که  واردات آن از کشورهای خارجی، بدلیل اهمیت عدم آلودگی آنها ایجاد می کند متخصصان داخلی موفقیت های زیادی را در این زمینه بدست آورده اند.

وی بار دیگر در خاتمه تاکید کرد: این محصولات و محصولات مشابه بازدهی زیادی برای کشور  به بار آورده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار