سفرهای خانوادگی نمایندگان از جیب بیت‌المال

مدیر عامل توانیر در گفت‌وگویی اعلام کرد: چند هفته قبل جمعی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس برای انجام ماموریت کاری به مشهد سفر کرده اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آرش کردی در حالی از این سفر خبرداد که خانواده‌های‌ نمایندگان مجلس نیز آن ها را در این سفر کاری همراهی کرده و تمامی هزینه های آن‌ها توسط توانیر پرداخت شده است.

مدیر عامل توانیر هم چنین اشاره کرده است که توانیر بیش از 20 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران و هم به تولیدکنندگان برق و سیستم بانکی بدهی دارد. حال جای این سوال است شرکتی که به این میزان بدهی دارد، چرا باید هزینه ریخت و پاش و خوشگذرانی نمایندگان مجلس و خانواده های آنان را بپردازد؟ جالب اینکه کردی هم چنی اظهار داشته که این به ظاهر بازدیدها و پرداخت هزینه سفر خانواده های نمایندگان به مشهد هر 2، 3 سال یکبار اتفاق می افتد و اتفاق تازه ای نیست.

آن چه مشخص است که ظاهرا برخی نمایندگان به جای این که به فکر معیشت مردم و حل معضلات کشور داشته باشند بیشتر سعی بر این دارند که هزینه های خود و خانواده هایشان و حتی سفرها و خوشگذرانی های خود را تا جایی که ممکن است و بر دوش دولت بیاندازند و با اعمال فشار بر برخی نهادها حداکثر استفاده را از جیب مردم و بیت المال ببرند.

آن چه این شائبه را تقویت می کند و بر احتمال باج خواهی نمایندگان می افزاید اظهارات مدیر عامل توانیر است. کردی می افزاید: "مجلس به تازگی مصوب کرده تا 70 درصد منابع حاصل از واگذاری‌های مرتبط با صنعت برق برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام به توانیر اختصاص یابد این مصوبه می تواند خبر خوبی برای توانیر محسوب شود. اگر این منابع مالی به توانیر بازگردد می‌توانیم یک مقدار از بدهی‌های توانیر را کاهش دهیم و هم می‌توانیم با پرداخت بدهی‌ها به سیستم بانکی گشایش‌های خوبی برای فاینانس ایجاد کنیم."

ضمن اینکه کردی مدیر عامل توانیر در جایی دیگر به این نکته اشاره دارد که نمایندگان براین موضوع اصرار داشته اند که حتما خانواده هایشان نیز همراه آن ها باشند و در این سفری که از بیت المال هزینه می گردد آن ها را همراهی کنند. به نظر می رسد این سفرها و سفرهای مشابه آن، تحت پوشش سرکشی به تاسیسات توزیع برق خراسان، تنها با هدف باج خواهی برخی نمایندگان از شرکت های دولتی صورت می پذیرد تا راهکاری باشد برای برآوردن تمایلات اقتصادی این شرکت‌ها. حال جای این سوال است مصوبات مجلس بر اساس منافع ملی صورت می پذیرد یا  براساس باج خواهی نمایندگان و برآوردن تمایلات اقتصادی آن‎ها؟

کردی در ادامه به اشاره دارد که این سفر با هدف آشنایی با صنعت برق بوده است، ولی چرا هزینه آشنایی خانواده های نمایندگان با صنعت برق از بیت المال هزینه گردد؟

جالب آن که این نمایندگان به این سفر ظاهرا زیارتی و کاری اکتفا نکرده و از جیب بیت‎المال برای خود کیسه ها دوخته‎اند. آن طور که کردی اظهار داشته تعداد زیادی از نمایندگان مجلس انتظار داشتند که این موضوع برای کل کشور تسری پیدا کند.

این که نمایندگان مردم در مجلس که فریادهای آن ها در دفاع از اقتصاد مقاومتی همواره بلند است و از سوی دیگر یک شرکت دولتی را تحت فشار قرار می دهند که در سفری کاری هزینه خانواده های آن ها را نیز پرداخت نماید، عملکردی کاملا متناقض است که تنها از برخی نمایندگان مجلس بر می آید و بس.

در شرایطی که مردم ایران در اوضاع نه چندان مناسب اقتصادی به سر می برند و حتی دولت نیز در بسیاری از موارد با کمبود بودجه روبروست، حیف و میل بیت المال توسط برخی نمایندگان مردم در خانه ملت عملکردی نابخشنودنی است. نمایندگانی که باید همواره به خصوص در شرایط سخت اقتصادی، خود را همراه مردم احساس کنند و تمام تلاش خود را برای اعتلای اقتصادی کشور به کار برند. اما برخی نمایندگان راه را گم کرده و با دست‎اندازی به حقوق ملت، تمام تلاش خود را برای حداکثر سوءاستفاده از موقعیتی که در آن قرار دارند، را به کار می برند.

آشنایی مردم با این نمایندگان حداقل خواسته ای است که مردم می توانند از مجلس داشته باشند.از این رو بر هیات رییسه مجلس است که اسامی این نمایندگان را اعلام کرده تا مردم با چهره واقعی کسانی که عادت کرده اند از جیب مردم بریز و بپاش کنند و از هیچ کس و هیچ چیز هم ابایی ندارند، آشنا شوند.

منبع: اعتدال

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
چرا اعلام نمیکنییییییییید ؟؟؟؟؟!!!