اصفهان؛

كاهش 20 درصدي مصرف انرژي الكتريكي در شهرداري اصفهان

سالانه با مصرف 60 هزار مگاوات ساعت برق هزینه ای در حدود 5 میلیارد تومان صرف ارائه خدمات به شهروندان می کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیر بهینه سازی و تعمیرات و نگهداری شهرداری اصفهان گفت: شهرداري با بیش از يك هزار اشتراک برق در سطح مناطق و سازمان های خود، یکی از پر تعداد ترینمصرف کننده های انرژی الکتریکی در استان اصفهان است.

وي افزود: شهرداری سالانه با مصرف 60 هزار مگاوات ساعت برق هزینه ای در حدود 5 میلیارد تومانصرف ارائه خدمات به شهروندان می کند.

ملک پورتصريح كرد: این میزان انرژی صرف خدماتی همچون تامین روشنایی 350 پارک شهری با 30هزار پایه روشناییو محلی ، 280 سیستم آبرسانی فضای سبز ، 330 آبنما ، 150 پروژه نورپردازی شهری ، 300 سرویس بهداشتی عمومی و دیگر خدمات ارائه شده توسط شهرداری می شود.

ملك پور تاكيد كرد: سیستم های آبرسانی، آبنماها و روشنایی پارکها و فضای سبز به ترتیب بخش مهمی از این انرژی مصرفی می باشد.

وي خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش هزینه مصرف حامل های انرژی پس از ابلاغ لایحه هدفمندی یارانه ها ، طی برگزاری جلسات متعدد تخصصی و بررسی راهکارهای مختلف، پروژه ممیزی بر روی کلیه اشتراکات برق تعریف و انجام گردیده که در این پروژه ضمن احصاء و ساماندهی این اشتراکات کلیه موارد مالی و فنی هر اشتراک مشخص شده است .

مدیر بهینه سازی و تعمیرات و نگهداری شهرداری اصفهان اظهار كرد: پس از تهیه شناسنامه اختصاصی برای هر اشتراک کلیه مولفه هایینظیر کد تعرفه، بهره بردار و نوع کاربری مشخص گردید که علی رغم افزایش 100 درصدی هزینه های خرید برق در سه سال گذشته، این اقدامات منجر به اصلاحاتی از جمله تثبیت قیمت و کاهش مصرف انرژی شد.

ملک پور ادامه داد: پس از مرحله احصای اشتراکات با بررسی مصارف سه سال گذشته و توسعه های انجام شده ، نسبت به تهیه میزان مصرف متعارف هر اشتراک برق اقدام شده است كه بر اين اساس از انحراف میزان مصرف انرژی الکتریکی در ماه های مختلف سال جلوگیری به عمل مي آید.

وی افزود: این میزان مصارف اشتراکات انرژی در سال 90 به میزان جمع مصرفی 54 ميليون و 453 هزار و 342 كيلووات ساعت با هزینه پرداختی بیش از 40 میلیارد ریال بوده است.

مدیر بهینه سازی و تعمیرات و نگهداری شهرداری اصفهان ادامه داد: در سال 91 نیز میزان جمع مصرفی اشتراکات انرژی 50 ميليون و 411 هزار و 202 كيلووات ساعت با هزینه پرداختی بیش از 37 میلیارد ریال است که کاهش قابل توجهی را نسبت به سال 90 دارد.

ملك پور اضافه كرد: مدیریت انرژی در سال 92 به میزان جمع مصرفی 52 ميليون و 469 هزار و 704 كيلووات ساعت و هزینه پرداختی بیش از 40 میلیارد ریال رسید که با ادامه این سبک، مدیریت انرژی در سال 93 به میزان جمع مصرفی 49 ميليون و 925 هزار و 61 كيلووات ساعت با هزینه پرداختی بیش از 48 میلیارد ریال بوده است.

وي ادامه داد: بر اين اساس با کاهش حدود 20 درصد از مصرف انرژی الکتریکی در سال 91 تا 93 شهرداری اصفهان به عنوان ارگان برتر در زمینه کاهش مصرف برق توسط وزارت نیرو مورد تقدیر قرار گرفت.

وي بيان كرد: گزارش فوق مبین کنترل مصارف و هزینه ها علیرغم افزایش هزینه های 100 درصدی خرید انرژی می باشد.

مدیر بهینه سازی و تعمیرات و نگهداری شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته و لزوم انجام اقدامات سخت افزاری، مرحله سوم ممیزی انرژی بر اساس ساماندهی و مدیریت انرژی بر روی مصرف کننده ها تعریف و در حال اجرا می باشد.

ملك پور تصریح کرد: در این مرحله علاوه بر رعایت نکات ممیزی در استانداردهای بین المللی نقاط گره مصرف به صورت تخصصی تحلیل و بررسی شده و نهایتا نسبت به طراحی سیستم های سخت افزاري و نرم افزاری جهت مدیریت مصرف آن اقدام می گردد.

وی در ادامه اظهار داشت :در دو سال اخیر با تشکیل واحد مدیریت مصرف انرژی و تعریف اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ، ابتدا نسبت به ممیزی ، احصا و ساماندهی وضعیت موجود اشتراکات مستقر در عرصه های فضای سبز و ساختمانهای خدماتی و اداری اقدام و سپس اقدامات مهم و تاثیر گذار در راستای بهینه سازی ، کنترل و کاهش مصرف انرژی الکتریکی و مولفه هایی نظیر مصرف راکتیو ، میزان دیماند مصرفی و غيره در قالب دستورالعمل و اقدامات اجرایی تعریف و اجرا شده است .

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.